xnxx sexgeschichten sexgeschichten sexgeschichten fickgeschichten sex stories sexgeschichten fickgeschichten francais sexe francais porno histoires de sexe histoires de sexe sex geschichten free xnxx sexstories sex stories xnxx pornhub sexgeschichten sex geschichten sexgeschichten sex stories pornos redtube xnxx youporn xhamster

30 خرداد 1403 ساعت 13:27

در صنعت اتومبیل‌سازی، چینی ها صاحب تعدادی از کمپانی‌های بزرگ خودروساز جهان به شمار می‌روند. اینجا چهار برند خودروسازی مطرح تحت مالکیت چینی‌ها را معرفی می‌کنیم.

ارتباط برندهای بزرگ خودروسازی با یکدیگر مساله‌ای عجیب است. به‌طور کلی پنج غول بزرگ در صنعت خودروسازی حضور دارند که بسیاری برندهای مطرح خودروسازی را تحت مالکیت خودرو دارند. علیرغم آن‌که مساله تصاحب برند بیشتر در خصوص خودروسازان آمریکایی و اروپایی صدق می‌کند، اما شاید جالب باشد که بدانید چینی ها نیز صاحب چندین خودروساز بزرگ در دنیا هستند!

برای مثال هلدینگ «جنرال موتورز» صاحب برندهای بیوک، کادیلاک، شورلت و GMC است یا «استلانتیس» برندهای سرشناسی مثل کرایسلر، دوج، جیپ و رم را زیرمجوعه خود دارد. از سوی دیگر خودروسازان اروپایی مثل فولکس واگن یا حتی برندهایی هندی نیز صاحب تعدادی از مطرح‌ترین کمپانی‌های خودروسازی دنیا هستند. به‌طور خاص دو برند انگلیسی «لندرور» و «جگوار» اکنون تحت مالکیت کمپانی هندی «تاتا موتورز» هستند و لامبورگینی کبیر نیز از سال 1998 به زیرمجموعه‌های فولکس واگن اضافه شد!

چینی ها صاحب کدام کمپانی های بزرگ خودروساز در دنیا هستند؟

چینی‌ها در سال‌های اخیر درخشش فراوانی در صنعت خودروسازی داشته و حضور پررنگی را در بازارهای جهانی تجربه کرده‌اند. در کنار برندهای چینی مطرحی مانند BYD، بخشی از حضور چینی‌ها در بازار نیز از طریق برندهای زیرمجموعه آن‌هاست. چهار مورد از این برندهای بزرگ خودروساز در ادامه، در بخش اخبار خودرو گجت نیوز معرفی خواهند شد.

لوتوس

برند لوتوس در سال 1952 تاسیس شد و نخستین محصول تجاری خود، لوتوس 7 را در سال 1957 روانه بازار کرد. این برند در طول حیات خود چندین بار بین خودروسازان بین‌المللی دنیا جابجا شد! در سال 1986 جنرال موتورز، لوتوس را که در ابتدا به‌عنوان خودروسازی مستقل فعالیت می‌کرد، خریداری کرد. این خرید اما توفیق چندانی نداشت و در سال 1993، جنرال موتورز برند لوتوس را به تاجر ایتالیایی، رومانو آرتیولی فروخت. آرتیولی نیز سه سال بعد این برند را به کمپانی مالزیایی پروتون واگذار کرد.

لوتوس

در خلال همین جابجایی‌ها، لوتوس همچنین موفق به توسعه یک پلتفرم جذاب ماژولار برای خودروهایش شد که متشکل از یک بخش آلومینیومی مجزا بود و در تمامی خودروهای بعدی لوتوس به کارگرفته شد. لوتوس الیزه، نخستین محصولی بود که از این پلتفرم بهره می‌برد و آن را با یک موتور چهار سیلندر ساخت تویوتا همراه کرده بود.

سرانجام در سال 2017، هلدینگ بزرگ چینی جیلی 51 درصد از سهام این خودروساز بزرگ را از پروتون خریداری کرد و سبد محصولات این کمپانی را به‌طور چشمگیری گسترش داد. لوتوس اکنون به جز مدل‌های اسپرت مانند امیرا، شاسی بلند برقی التره و سوپر خودرو برقی اویجا را نیز به مشتریانش ارائه می کند. از سوی دیگر، اتومبیل امیا نیز به‌زودی روانه بازار خواهد شد تا برند لوتوس که مدتی طولانی برای بقا دست و پا می‌زد، اکنون امیدوارتر از همیشه به آینده نگاه کند!

ولوو و پولستار

رانندگان بسیاری نقاط دنیا از جمله کشور ما خودروهای ولوو را به ایمنی فوق‌العاده بالایشان می‌شناسند و این کمپانی را به‌خاطر قابلیت‌های خلاقانه و حرفه‌ای ایمنی مورد ستایش قرار داده‌اند.

خودروساز بزرگ چینی

در دهه 90 البته ولوو هوس مسابقه کرد و برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حضور در رالی‌ها و مسابقات سرعتی انجام داد. در همین زمان‌ها، تیم رانندگی مطرح  Flash Engineering متشکل از رانندگانی که تماما با خودروهای ولوو در مسابقات شرکت می‌کردند پایه‌ریزی شد. این تیم مهندسی و رانندگی بعدها در سال 2005 توسط ولوو خریداری شد و با تغییر نام به «پولستار» سعی کرد به رقابت با زیرشاخه M محصولات بی ام و بپردازد.

دوران استقلال ولوو البته در سال 1999 و با تصاحب این کمپانی توسط فورد به اتمام رسید. فورد برند ولوو به برندهای دیگری مثل استون مارتین، لندرور، جگوار و لینکلن الصاق کرد و گروه خودروسازی مخوفی تحت نام PAG را پایه‌ریزی نمود. این تیم قدرتمند البته فرصت زیادی برای عرض اندام پیدا نکرد؛ چراکه بحران‌های اقتصادی سال 2008 فورد را ناچار به فروش بسیاری زیرمجموعه‌ها و دارایی‌هایش کرد!

یکی از باارزش‌ترین دارایی‌ها فورد در آن زمان، ولوو بود که در سال 2010 به هلدینگ Geely فروخته شد. تحت مالکیت جیلی، ولوو سبد محصولاتش را به خودروهای الکتریکی شاسی بلند متعددی گسترش داد؛ درحالیکه پولستار به‌عنوان یک برند مجزا به‌طور خاص روی خودروهای برقی جریان‌سازی مثل Polestar 3 مشغول فعالیت است.

در گجت نیوز بخوانید: ولوو سوپرتراک معرفی شد؛ کامیون کشنده جدید سوئدی با مصرف سوخت حیرت انگیز

ام جی

قدمت کمپانی MG به سال 1928 باز می‌گردد. با این وجود جنگ جهانی دوم تاثیر منفی زیادی روی فروش محصولات این کمپانی داشت. پس از به اتمام رسیدن جنگ جهانی با گرایش آمریکایی‌ها به خودروهای با برند MG، فروش این خودروساز کوچک انگلیسی در سال 1975 از بیش از یک میلیون دستگاه گذر کرد.

خودروساز بزرگ چینی

این درخشش باعث شد که برند مادر MG یعنی Rover در سال 1994 توسط بی ام و خریداری شود. بی ام و نیز این کمپانی را در سال 2000 به کنسرسیوم خودروسازی ققنوس (Phoenix) واگذار کرد و سپس به کمپانی چینی نانجینگ فروخت. اندکی پس از آن نیز نانجینگ، MG را به دیگر اتومبیل‌ساز چینی یعنی SAIC Motor واگذار نمود.

چینی ها تصمیم داشتند برند بزرگ خودروساز MG را به شکوه پیشین خود بازگردانند. در این مسیر، ابتدا خودروی سدان MG6 و هاچبک MG3 روانه بازار شدند و کمی بعد نیز خبرهای مربوط به گسترش سبد محصولات این کمپانی، همانند اکثر خودروسازان چینی، سر زبان‌ها افتاد!

امروزه MG خودروهای هیبریدی و الکتریکی متعددی را به مشتریانش ارائه کرده و به‌زودی نیز قصد دارد خودروی رودستر برقی جدید و جذابش، سایبراستر را تا پایان سال 2024 روانه بازار کند.

در گجت نیوز بخوانید: ۵ کمپانی خودروساز که احتمالا نمی‌دانستید تحت مالکیت فورد بوده‌اند انقلاب خودروهای برقی در چین؛ آیا غرب حریف صنعت خودروسازی چین خواهد شد؟ با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳

source

توسط siahnet.ir