آریزو 8 بهعنوان لوکسترین خودرو مونتاژی در بازار از سیستم پیشرفته رانندگی نیمه خودران سطح 2.5 بهره میبرد. در ادامه با ویژگیهای این سیستم آشنا میشویم.
سیستمهای پیشرفته همیار راننده، ویژگیهایی تکنولوژیکی به منظور افزایش ایمنی هستند که آریزو 8 بهعنوان لوکسترین خودرو مونتاژی در بازار، با داشتن 14 رادار هوشمند تبدیل به خودرویی متمایز در بازار خودرو کشورمان شده است.
امروزه سیستمهای همیار راننده پیشرفته یا ADAS به بخش جداییناپذیر خودروهای لوکس و در سطح کلاس جهانی تبدیل شدهاند. این سیستم از سنسورهای مختلف، دوربینها، رادارها و فناوریهای متعدد دیگری کمک میگیرد تا اطلاعات مورد نیاز از محیط اطراف خودرو را جمعآوری میکنند و ایمنی و سرعت واکنش را از طریق هشدار اولیه و سیستمهای خودکار افزایش دهند.
در میان سدانهای لوکس بازار کشورمان، آریزو 8 با داشتن 14 سیستم پیشرفته همیار راننده، سرآمد صنعت خودروسازی کشورمان است. رادارهای آریزو 8 با رنج تشخیص حداقل 210 متر در جلو و 70 متر در عقب، عمل میکنند و با مانیتورینگ 360 درجه، سطح بالایی از ایمنی فعال در سفرها را خواهید داشت.
ویژگیهای رانندگی نیمه خودران سطح 2.5 در آریزو 8
برای آگاهی از مزایای این رادارها و نتایج ارزشمند آن، قصد داریم رادارهای موجود در آریزو 8 را بررسی کنیم که شما را با رانندگی نیمه خودران و جهش تکنولوژیکی در صنعت خودروسازی آشنا میکند.
مجموعه رادارهای حرکت در خط
رادار هشدار خروج از لاین (LDW): در صورتی که در حین رانندگی بهطور ناخواسته و بدون استفاده از راهنما از خطوط جاده منحرف شوید، رادار تغییر لاین (روی صفحه کیلومتر خودرو) به راننده هشدار میدهد.
رادار حرکت بین خطوط (LKA): اگر به هشدار تغییر لاین ناخواسته روی کلاستر توجه نکنید، این رادار با به دست گرفتن فرمان، خودرو را به مسیر خود باز میگرداند.
ترمز اضطراری (AEB): هنگام تشخیص مانع مقابل خودرو و در صورتی که احتمال برخورد با آن وجود داشته باشد و راننده اقدامی ننماید، ترمز خودرو بهطور کاملا هوشمند فعال میشود.
مجموعه رادارهای هشدار خط
رادار نقطه کور (BSD): در صورت وجود وسیله نقلیه در نقطه کور خودرو، روی آینه جانبیِ همان سمت به راننده هشدار میدهد تا از تغییر ناگهانی لاین خود اجتناب کند.
رادار هشدار تغییر لاین (LCA): در حالتی که راننده متوجه هشدار وجود خودرو در نقطه کور در آینه جانبی نشده باشد و با فعال کردن راهنمای همان سمت قصد تغییر جهت و حرکت را داشته باشد، صدای راهنمای خودرو قطع و صدای هشدار دستیار تغییر لاین به گوش میرسد تا راننده متوجه وجود خودرویی در نقطه کور شود.
مجموعه رادارهای هشدار برخورد
رادار هشدار برخورد از عقب (RCW): در نتیجه نزدیک شدن بیش از حد وسیله نقلیهای از عقب، به منظور جلب توجه راننده، فلاشرهای عقب خودرو روشن شده و به راننده نیز هشدار داده میشود.
رادار هشدار برخورد از جلو (FCW): در هنگام نزدیک شدن بیش از حد به یک شی یا وسیله نقلیه، به راننده هشدار داده میشود.
مجموعه رادارهای خروج از پارک
رادار هشدار خروج از پارک (RCTA): هنگام خروج از پارکینگ با دنده عقب، اگر وسیله نقلیهای به صورت متقاطع در حال نزدیک شدن باشد، این رادار به شما هشدار میدهد.
ترمز هوشمند خروج از پارک (RCTB): اگر در حین خروج از پارک متوجه نزدیکی وسیله نقلیه یا شی در حال عبور نشوید، این سیستم به طور خودکار فعال و خودرو را تا زمان رفع خطر متوقف میکند.
رادارهای هشدار درها
هشدار باز شدن درب عقب (DOW): اگر در هنگام باز کردن درهای خودرو، وسیلهای در حال نزدیک شدن باشد، این رادار با اعلام هشدار، از بروز برخورد جلوگیری میکند.
رادارهای کمکی رانندگی در شب
نور بالای هوشمند (IHC): هنگامی که سیستم تشخیص دهد خودرویی به شما نزدیک میشود، به صورت خودکار از نور بالا به نور پایین تغییر حالت میدهد و بعد از عبور وسیله نقلیه، مجددا نور بالا فعال میشود.
رادارهای کمکی ترافیکی
کروز کنترل تطبیقی (ACC): این سیستم وسایل نقلیه مقابل را رصد میکند و فاصله با خودرو مقابل را رعایت میکند و به محض خالی شدن فضای کافی، مجددا اقدام به افزایش سرعت میکند.
دستیار کروز یکپارچه (ICA): در سرعتهای 60 تا 150 کیلومتر بر ساعت، این سیستم ضمن کنترل سرعت و حفظ فاصله ایمن از خودرو مقابل، با تشخیص خطوط جاده، خودرو را در مرکز لاین حفظ میکند.
سیستم کمکی ترافیک (TJA): این سیستم در شرایط ترافیکی و در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر کنترل پدالهای گاز و تمرز را بر عهده میگیرد و فاصله ایمن از خودروی مقابل را حفظ مینماید.
نگاهی به تکنولوژی رادارها نشان میدهد با فعالیت سیستمهای پیشرفته همیار راننده، ایمنی و کیفیت رانندگی شما به حد بسیار قابل قبولی افزایش مییابد و آگاهی محیطی راننده از هشدارها و موانع، رانندگی با خیال آسودهتری را در هنگام مسافرتها و یا سفرهای روزانه ارتقا میبخشد.
source