اگر خبرها را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید مشکل ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهمی و چهاردهمی اینتل باعث تیز شدن گوش شرکت‌های حقوقی شده است و می‌خواهند به نمایندگی از خریداران اینتل را به دادگاه بکشانند. حالا هم یک شرکت حقوقی دیگر برای گرفتن غرامت از اینتل ابراز آمادگی کرده است.

مؤسسه حقوقی «کاپلان گور»، که در دعاوی دسته‌جمعی تخصص دارد، در حال بررسی امکان طرح شکایت علیه اینتل به نمایندگی از خریداران است. این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که ناپایداری‌ها تمامی ندارد و روزبه‌روز افراد بیشتری مدعی خرابی پردازنده خود می‌شوند.

خیز یک شرکت حقوقی دیگر برای کشاندن اینتل به دادگاه

طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر گزارش‌های متعدد نشان داده ناپایداری پردازنده‌های اینتل دامن‌گیر کاربران خانگی و حرفه‌ای‌ها، از جمله توسعه‌دهندگان بازی، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان فناوری اطلاعات شده است. این گروه‌ها مشکلاتی را گزارش کرده‌اند که از کرش کردن سیستم تا از کار افتادن کامل آن را شامل می‌شود.

مؤسسه «کاپلان گور» هم به دنبال گردآوری تجربه و نارضایتی خریداران است که گامی کلیدی در تهیه یک دعوای دسته‌جمعی احتمالی محسوب می‌شود. به این ترتیب، مؤسسه مزبور می‌خواهد یک پایگاه داده ایجاد کند تا تأثیر و شیوع دقیق مشکلات را ارزیابی کند. این کار همچنین می‌تواند به تعیین میزان خسارت احتمالی که خریداران می‌توانند درخواست کنند، کمک کند.

شرکت اینتل

جالب اینکه «کاپلان گور» می‌گوید پاسخ اینتل به مشکلات تاکنون ناکافی بوده است. به طور مشخص افزایش مدت وارانتی پردازنده‌های نسل 13 و 14 برای بسیاری از خریداران کاربردی ندارد و شامل پردازنده سیستم‌های کاستوم یا آماده نمی‌شود و اینتل مشخص نکرده که این کاربران چطور می‌توانند از وارانتی برای تعویض پردازنده معیوب استفاده کنند.

مشکل دیگر خریداران به رسیدگی اینتل به درخواست‌های RMA (بازگشت و تعویض) مربوط می‌شود که در همه موارد موفقیت‌آمیز نیست. بدتر اینکه رسیدگی به درخواست‌ها یک فرایند بسیار کند و زمان‌بر است و این احتمال وجود دارد که خریداران بخت‌برگشته هفته‌ها یا حتی چند ماه بلاتکلیف باقی بمانند.

اگرچه مؤسسه «کاپلان گور» می‌گوید هنوز تصمیم نهایی برای طرح یک دعوای دسته‌جمعی علیه اینتل نگرفته است، اما حتی مطرح شدن آن نشان می‌دهد که ممکن است اینتل در آینده با چالش‌های حقوقی بیشتری مواجه شود.

در همین رابطه بخوانید:

– افشای مکاتبات داخلی اینتل؛ رفع ناپایداری با آپدیت بایوس دروغ است

– اینتل پردازنده‌های معیوب را پس نخواهد گرفت

– اینتل اعتراف کرد؛ پردازنده‌های غیر K هم کرش می‌کنند و خراب می‌شوند

چنین دعواهای حقوقی می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای اینتل داشته باشد. مسئله برای اینتل تنها پرداخت غرامت نیست و چنین مشکلاتی باعث کاهش اعتماد مشتریان به این کمپانی و حتی تأثیرگذاری روی ارزش سهام این کمپانی می‌شود. همچنین ممکن است اینتل ناچار شود بودجه بیشتری را به کنترل کیفیت و پشتیبانی اختصاص دهد که به وضوح مطلوب این شرکت نیست.

حالا توپ در زمین اینتل است و باید تلاش کند با بهبود وضعیت و کاستن از شدت نارضایتی خریداران، شانس کشیده شدن ماجرا به دادگاه را کاهش دهد.

source

توسط siahnet.ir