الدن رینگ بزرگ‌ترین و موفق‌ترین اثر تاریخ استودیو فرام‌سافتور است. اما هیدتاکا میازاکی، کارگردان و مدیر استودیو معتقد است که امکان ساختن بازی بزرگ‌تر از Elden Ring وجود ندارد و این بازی به‌نوعی آخرین حد آنها از لحاظ ظرفیت و تلاش بود و بازی‌های بعدی، بدون شک کوچک‌تر و کوتاه‌تر خواهند بود.

هیدتاکا میازاکی با روزنامه گاردین مصاحبه کرده و گفته است که انتظار دریافت بازی بزرگی مانند الدن رینگ و اثری بزرگ‌تر از آن را در آینده نداشته باشید. وی در ادامه گفته است که استودیو سعی می‌کند تا روندی پایدار داشته باشد و تمامی سرمایه‌اش را وقف یک بازی نکند. وی در این مورد گفت: «بودجه‌، دامنه و وسعت پروژه‌ها آن‌قدر رشد کرده که دیگر مثل گذشته، جایی برای تحمل شکست و کنار آمدن با آن وجود ندارد.»

فرام‌سافتور با ناشران مختلفی همکاری می‌کند و قدرت ریسک‌پذیری زیادی ندارد. بودجه تعدادی از پروژه‌ها توسط چند ناشر تأمین می‌شود و در عین حال آنها تنها روی یک پروژه کار نمی‌کنند. میازاکی در این مورد گفت: «از لحاظ مدیریت مالی، ما نمی‌توانیم همه‌ی سرمایه را برای یک پروژه در نظر بگیریم. در واقع فعالیت‌ها ما به قبل و بعد الدن رینگ تبدیل شده و تفاوت ویژه‌ای وجود دارد. در حال حاضر از لحاظ وسعت پروژه باید بگوییم که Elden Ring حد نهایی ما بود. ما هر چه توسعه‌دهنده و منابع در اختیار داشتیم را وقف آن کردیم. اگر وسعت از این هم بیشتر شود، نگران خواهم شد.»

بازی جدید Elden Ring فرام‌سافتورElden Ring بزرگ‌ترین بازی تاریخ فرام‌سافتور

میازاکی در پایان گفت که ساخت چند پروژه‌ی کوچک را دنبال خواهند کرد. آنها می‌خواهند به توسعه‌دهنده‌های جوان فرصت دهند و مدیریت و کارگردانی را به مهره‌های دیگر بسپارند. به نظر می‌رسد که میازاکی می‌خواهد اندکی از کارگردانی پروژه‌ها فاصله بگیرد و مهره‌های جوان را برای دوران تازه‌ی این استودیو آماده کند. باید دید که بازی بعدی آنها چه خواهد بود و آیا آنها دوباره سراغ بازی‌های قبلی مانند بلادبورن و Sekiro خواهند رفت یا خیر.

در صورتی که فکر می‌کردید Elden Ring بازی‌ای بزرگ و وسیع نیست، این خبر بدون شک برای شما ناراحت‌کننده خواهد بود. الدن رینگ برای سال‌ها، همچنان بزرگ‌ترین بازی فرام‌سافتور باقی خواهد ماند و آنها با شرایط فعلی، نمی‌توانند اثری بزرگ‌تر بسازند. آنچه در مورد الدن رینگ اهمیت دارد، اندازه و وسعت نیست، بلکه ثبات کیفیت است. فرام‌سافتور توانسته یک دنیای پر از جزئیات فوق‌العاده بسازد که هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود.

فرام‌سافتور همیشه کیفیت را بر کمیت ترجیح می‌دهد و همین استراتژی باعث خلق آثاری شده که همچنان پس از سال‌ها زنده و محبوب مانده‌اند. نظر شما چیست؟

منبع: PSU

source

توسط siahnet.ir