بسیاری از طرفداران اعتقاد دارند که بازی Fallout: New Vegas، بهترین عنوان در مجموعه Fallout است. به همین خاطر است که مردم همواره درخواست تولید یک دنباله یا اسپین آف دیگر، به رهبری جاش سایر (Josh Sawyer) را دارند. او که کارگردان نیو وگاس بوده است، بدش نمیآید که یک Fallout جدید بسازد، اما سوالات و شروطی دارد.
بازی Fallout: New Vegas توسط استودیو Obsidian ساخته شد و بتسدا آن را در سال 2010 منتشر کرد. این بازی بر اساس تکنولوژی به کار رفته در Fallout 3 ساخته شده بود و یک بازی جدید را از دل آن خارج کرد. نتیجه کار هم، یک نقش آفرینی جهان باز و دوست داشتنی بود که مردم بعد از گذشت سالها، همچنان در موردش صحبت میکنند. (به طور مثال، زمانی که در سریال Fallout به این اشاره شد که وقایع بازی نیو وگاس از خط زمانی اصلی این مجموعه حذف شده است، طرفداران عصبانی شدند.)
مدتی است که به لطف خریدهای مایکروسافت، هر دو استودیو آبسیدین و بتسدا زیرمجموعه یک کمپانی شدهاند. به همین دلیل است که طرفداران دوباره امید دارند تا این دو با همکاری یکدیگر، دنبالهای بر نیو وگاس بسازند. این در حالی است که کارگردان بازی اول، این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده است. با این حال، او میگوید که برای ساخت یک Fallout دیگر آماده است.
تمایل کارگردان نیو وگاس به ساخت بازی جدید Fallout
ساویر در یک ویدیوی پرسش و پاسخ با دنبال کنندگانش که چند روز پیش منتشر کرد، به این موضوع اشاره نمود. این سوالات اغلب به پروژههای گذشته او و برخی سوالات کلی درباره بازیهای RPG مربوط میشد. اما در انتهای ویدیو، شخصی از او پرسید که اگر مایکروسافت یا بتسدا از او بخواهند که Fallout دیگری را بسازد، چه پاسخی خواهد داشت؟
ساویر با کمی مکس گفت: «حتما». با این حال، او توضیح میدهد که قبل از انجام این کار، سوالاتی دارد که میخواهد به آنها پاسخ داده شود. کارگردان نیو وگاس گفت: «من تقریبا وارد هر پروژهای که میشوم به این سوالات فکر میکنم: ما چه کاری انجام میدهیم؟ مرزهایی که درون آن کار میکنیم چیست؟ من چه کارهایی را اجاره دارم بکنم و چه کارهایی را نه؟»
ظاهرا مهمترین چیز برای ساویر، آزادی عمل است. او گفت که تنها در صورتی توسعه یک بازی جدید Fallout را هدایت میکند، که بیش از حد توسط مالکان IP محدود نشود. او افزود: «من فکر میکنم با انجام یک بازی جدید از مجموعهای که قبلا روی آن کار کردم، سوالاتی پیش میآید. مهمترین سوال این است که این بار چه کاری را میخواهم انجام دهم که دفعه قبل نتوانستم. پس اگر این محدودیتها بیش از حد باشند، پس کار روی این پروژه نمیتواند جذاب باشد. چه کسی میخواهد روی چیزی کار کند که اجازه کاوش روی تنها چیزی که میتواند را نداشته باشد؟»
او سپس تاکید میکند که هنوز هم مجموعه Fallout را دوست دارد و فکر میکند که داستانهای زیادی برای گفتن وجود دارد. ساویر در نهایت پاسخ خود را با اشاره به این موضوع که کار روی هر IP همینطور است، پایان داد. او گفت: «مسئله این است که چه کاری را اجازه داریم انجام دهیم و چه کاری را نه؟».
منبع: Kotaku
source