زمان ویدیوهای کوتاه YouTube موسوم به YouTube Shorts به‌زودی و از تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) تا سه دقیقه افزایش خواهند یافت و این خبر مطمئنا برای تولیدکنندگان محتوا خوشحال کننده است.

در به‌روزرسانی ارائه شده توسط نمایندگان YouTube بیان شد که این ویژگی بالاترین ویژگی درخواستی سازندگان محتوا بوده است و به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری برای محتویات خود خواهد داد.

پیش‌تر TikTok با اجازه به کاربران برای ضبط و آپلود کلیپ‌ها در مدت زمان تنها یک یا دو دقیقه این روند را آغاز کرد و اکنون می‌توانید ویدیوهایی با مدت زمان یک ساعته را روی این پلتفرم آپلود کنید. این کمی عجیب است، زیرا اکثر کاربران این روزها خواستار محتوای کوتاه، جذاب و سرگرم‌کننده هستند. با این حال هر چه قدر زمان ویدیو طولانی‌تر باشد، درآمد تبلیغات و فرصت‌های کسب درآمد برای سازندگان بیشتر است.

YouTube در حال حاضر برای ویدیوهای کوتاه محدودیت ۶۰ ثانیه را در نظر گرفته است. اما از ۱۵ اکتبر، این محدودیت تغییر می‌کند و به ۱۸۰ ثانیه افزایش خواهد یافت.

بیانیه YouTube در این باره به شرح زیر است:

از تاریخ ۱۵ اکتبر می‌توانید ویدیوهای کوتاه خود را در YouTube تا مدت ۳ دقیقه آپلود کنید. این یکی از ویژگی‌های درخواستی سازندگان محتوا بوده است و ما مشتاق هستیم که انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه بدهیم. این تغییر برای ویدیوهایی اعمال می‌شود که از نظر نسبت تصویر مربع یا بلندتر هستند و روی هیچ ویدیویی که قبل از ۱۵ اکتبر آپلود کرده‌اید، تأثیری نخواهد داشت. ما در ماه‌های آینده برای بهبود و طولانی‌تر کردن ویدیوهای کوتاه تلاش خواهیم کرد.

تولیدکنندگان محتوایی که به دنبال راه‌های برای تنوع بخشیدن به مجموعه خود هستند، احتمالاً از این تغییر ناامید خواهند شد. این از زاویه نگاه افرادی است که سعی دارند با آپلود محتوا چند دلار به دست آورند. تفاوت زیادی در نحوه کسب درآمد از ویدیوهای معمولی YouTube و ویدیوهای کوتاه وجود دارد، اما آن‌ها حتی برای سازندگان کوچک به اندازه کافی سودآور هستند.

source

توسط siahnet.ir