بروس نسمیث (Bruce Nesmith)، طراح اصلی The Elder Scrolls 5: Skyrim، در مصاحبه جدیدی اذعان داشته است که بازیهای بتسدا (Bethesda) به طور معمول از نظر کیفیت نهایی و پولیش کامل نیستند. اما به اعتقاد او، طرفداران این استودیو به دلیل آزادی بینظیری که عناوین نقشآفرینی آنها ارائه میدهند، این موضوع را نادیده میگیرند.
این مسئله که بازیهای بتسدا باگ دارند، دیگر موضوع تازهای نیست؛ با وجود اینکه بسیاری از بازیها با باگهای مختلف درگیر هستند، باگهای عناوین بتسدا به یکی از معروفترین میمهای رایج میان گیمرها تبدیل شدهاند. این اولین باری نیست که یکی از توسعهدهندگان بتسدا به این موضوع اعتراف میکند، اما توضیحات نسمیث یک اظهار نظر واضح در این زمینه است.
نسمیث در سال ۲۰۲۱ در بتسدا بازنشسته شده است، بنابراین لزومی ندارد که در برابر مدیران استودیو یا شرکت مادر آن یعنی ایکس باکس پاسخگو باشد. او توضیح میدهد که چرا مشکلات بازیهای بتسدا میتوانند تا حدودی نادیده گرفته شوند و در گفتوگو با VideoGamer گفت:
من اولین کسی خواهم بود که میگویم بازیهای بتسدا میتوانستند درجهی بالاتری از پولیش [و عیبیابی] داشته باشند. آنها (بتسدا) از این موضوع که تجربههای متنوع و گستردهای از گیمپلی ارائه میدهند، بهره میبرند و زمانی که من هم آن جا بودم، از همین مسئله سود میبردیم. برخی اشکالات، مانند گیر کردن یک NPC در حرکت رو به دیوار در مقابل ارائه آزادی عمل در تعامل با NPCها، قابل بخشش میشد چون شما میتوانستید ۱۷ کار مختلف با آن NPC انجام دهید، در حالی که در بیشتر بازیها به شاید تنها دو کار محدود میشد.
نسمیث همچنین به چالش بین زمانبندی و برطرف کردن باگها اشاره میکند. او میگوید که سازندگان باید بین هزینه زمانی رفع تمام باگها و نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی تعادلی برقرار کنند. او اینگونه توضیح داد:
آیا آمادهاید بازی را شش ماه دیگر نگه دارید و به تاخیر بیندازید تا آن را بیشتر پولیش کنید؟ که البته به صورت کامل باگها از بین نمیروند و فقط میتوانید آنها را بهبود بخشید. بنابراین در نهایت باید تصمیم بگیرید که بازی را منتشر کنید، حتی با علم به اینکه باگهایی در آن وجود دارد. شما لیستی از باگها دارید، مثلاً تمام ۷۰۰تای آنها یا هر تعداد دیگری، و این باگها همچنان وجود خواهند داشت چون نمیتوان همه آنها را برطرف کرد.
source