به نظر میرسد EA برنامههای بزرگی برای Apex Legends دارد تا کاهش تعداد بازیکنان و عدم دستیابی به اهداف مالی را جبران کند.
مدیرعامل EA، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، در جلسه درآمد سهماهه دوم شرکت در روز سهشنبه اذعان داشت:
ما در حال حاضر در مقطعی هستیم که باید مسیر فعلی کسبوکار را مدیریت کنیم. اما باور داریم که به دلیل قدرت برند، وسعت جامعه جهانی و موقعیتی که در سطح برتر بازیهای لایو سرویس رایگان داریم، میتوانیم طی زمان به رشد دوباره در سمت کسبوکار دست یابیم.
ویلسون اظهار کرد که فصل ۲۲ Apex Legends که اوایل ماه آگوستت آغاز شد، انتظارات را برآورده نکرده است:
با تغییرات اعمال شده در ساختار بتل پس، شاهد افزایش مورد انتظار در درآمدزایی نبودیم.
او اضافه کرد:
دو موضوع در دسته بازیهای رایگان تیراندازی اول شخص (FPS) به وضوح مشخص شده است. نخست، در این فضای رقابتی که برند، داشتن یک جامعه قوی از بازیکنان و مکانیزمهای باکیفیت بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده، Apex خود را به عنوان یک فرنچایز جذاب به ما و این صنعت، ثابت کرده است. دوم اینکه، برای رشد قابل توجه و بازگرداندن بازیکنان، تغییرات ساختاری گسترده لازم است. ما همچنان بر روی نگهداشتن بازیکنان و گستردگی محتوا تمرکز خواهیم کرد تا به جامعه جهانی خود خدمت و در آینده به سمت تغییرات نوآورانهتر حرکت کنیم.
در بخش پرسش و پاسخ، از ویلسون پرسیده شد که آیا بهتر است بازی را به صورت فعلی پیش ببرند یا به کلی بازسازی کرده و پروژهای شبیه Apex 2.0 را عرضه کنند. او پاسخ داد:
این سوال خوبی است و احتمالاً فراتر از حد این گفتگو است، اما آنچه میتوانم بگویم این است که معمولاً در زمینه بازیهای لایو سرویس بزرگ، نسخه دوم تقریباً هرگز به اندازه نسخه اول موفق نبوده. بنابراین، هدف فعلی این است که به حمایت از جامعه جهانی بازیکنان فعلی ادامه دهیم و به آنها محتوای خلاقانه و نوآورانه در هر فصل ارائه کنیم، علاوه بر این، اعمال این تغییرات باید به گونهای باشد که بازیکنان مجبور نباشند از پیشرفتها یا سرمایهگذاریهایی که در اکوسیستم فعلی کردهاند، دست بکشند.
source