علی‌رغم محبوبیت فرنچایز Red Dead Redemption میان گیمر‌ها، به نظر می‌رسد که تصمیم راکستار مبنی بر انتشار پورت PC حدود ۱۴ سال پس از عرضه اولیه، موجب عدم استقبال کاربران استیم شده است.

Red Dead Redemption اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و بدون شک یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های تاریخ است. اما علی رغم محبوبیت آن، ‌راکستار عرضه پورت رایانه‌های شخصی را با تأخیر بسیار طولانی انجام داد. حال به نظر می‌رسد که فاصله ۱۴ ساله میان عرضه اولیه و انتشار این پورت، اثرات منفی خود را نشان داده است.

 آمارهای به دست آمده از SteamDB، نشان می‌دهد که Red Dead Redemption از زمان انتشار خود در استیم، در جذب بیش از ۹ هزار بازیکن همزمان، ناتوان بوده است.

عملکرد پایین‌تر از انتظار نسخه PC عنوان Red Dead Redemption در استیم - گیمفا

 همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، تعداد بیشترین بازیکنان همزمان و بازیکنان حاضر Red Dead Redemption، زیاد امیدوارکننده نیست. برای مقایسه، باید در نظر داشته باشید که Red Dead Redemption 2، تنها طی ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۳۵ هزار بازیکن همزمان را تجربه کرده است.

البته، این عملکرد برای یک عنوان که ۱۴ سال از زمان انتشار اولیه آن می‌گذرد، چندان دور از انتظار نبود. این فاصله طولانی، باعث شده بود تا علاقه‌مندان طی این مدت، روی کنسول‌ها آن را تجربه کرده باشند؛ بنابراین دلیل قانع‌کننده‌ای برای تجربه مجدد آن روی رایانه‌های شخصی باقی نمی‌ماند.

همچنین قیمت این پورت نیز از دلایل عدم استقبال از آن به شمار می‌رود. بسیاری از بازیکنان، به این دلیل که پرداخت ۵۰ دلار برای یک عنوان نسل هفتمی و بدون ارتقا گرافیکی را نه چندان منصفانه می‌دانند، از خرید آن امتناع کرده‌اند.

پورت Red Dead Redemption و بسته الحاقی Undead Nightmare، هم اکنون برای اولین بار برای PC در دسترس هستند.

source

توسط siahnet.ir