26 آبان 1403 ساعت 20:00
سدان برقی N7، محصول مشترک نیسان و دانگفنگ با طراحی مدرن و فناوری پیشرفته در نمایشگاه گوانگژو 2024 رونمایی شد.
مطابق با آخرین اخبار خودرو، در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2024 که در تاریخ 15 اکتبر برگزار شد، نیسان با همکاری شریک چینی خود، دانگفنگ، از سدان تمامبرقی جدیدی به نام N7 رونمایی کرد. این مدل نخستین خودرو کاملاً برقی است که بر پایه معماری انرژی نوین مشترک این دو شرکت طراحی و تولید میشود. نیسان و دانگفنگ هدف دارند با N7 استاندارد جدیدی برای خودروهای تمامبرقی خانوادگی در بازار چین ایجاد کنند.
بیشتربخوانید:
وضعیت بحرانی نیسان؛ اخراج ۹۰۰۰ نفر از کارمندان و کاهش دستمزد مدیرعامل
بررسی طراحی ظاهری سدان برقی N7
نیسان N7 با بهرهگیری از نسبت طلایی 0.618، طراحی هماهنگ و چشمنوازی دارد. ابعاد این سدان الکتریکی به ترتیب 4930 میلیمتر طول، 1895 میلیمتر عرض و 1487 میلیمتر ارتفاع است. فاصله محوری 2915 میلیمتری، علیرغم ابعاد کلی خودرو، فضای داخلی جاداری را برای سرنشینان فراهم کرده است.
در نمای جلو، نیسان N7 به وضوح هویت بصری این برند با طراحی کلاسیک V-Motion را به نمایش میگذارد. چراغهای جلوی V شکل با 710 منبع نوری LED پرقدرت، علاوه بر تأمین روشنایی مطلوب، به این خودرو ظاهری خیره کننده بخشیدهاند.
نمای جانبی خودرو با المانهای مدرن و مینیمالیستی طراحی شده است. حذف قابهای درب، پنجرههای کوچک مثلثی و خط کمر، به همراه دستگیرههای درب مخفی، حس یکپارچگی و سیالیت را به بیننده القا میکند. ضریب درگ فوقالعاده پایین 0.208، نشان از طراحی آیرودینامیک دقیق و مهندسی شده این خودرو دارد که به بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی کمک شایانی میکند.
در بخش عقب، چراغهای OLED با 882 واحد نوری، جلوهای مدرن و تکنولوژیک برای این خودرو به ارمغان آوردهاند. همچنین، طراحی نورپردازی تعاملی بین چراغهای جلو و عقب، یک ویژگی منحصربهفرد در این کلاس محسوب میشود و به خودرو شخصیتی متمایز میبخشد.
بررسی کابین این سدان تمامبرقی
در داخل کابین، نیسان N7 به مجموعهای از تکنولوژیهای پیشرفته مجهز شده است که تجربه رانندگی را به سطح جدیدی میبرد. این خودرو از چیپ Qualcomm Snapdragon 8295P بهره میبرد که توان پردازشی بالایی دارد و همراه با حافظه 32 گیگابایتی و فضای ذخیرهسازی 256 گیگابایتی، از پس انواع نیازهای ارتباطی و سرگرمی برمیآید.
یکی از نوآوریهای برجسته این خودرو، معرفی الگوریتم هوش مصنوعی «سازگار با وضعیت بدن» برای اولین بار در صنعت خودرو است. این فناوری بهطور مداوم وضعیت بدن راننده و سرنشینان را ارزیابی کرده و با استفاده از بهروزرسانیهای آنلاین (OTA) و یادگیری هوشمند، تنظیمات صندلی و سیستمهای مختلف را بهطور خودکار بر اساس نیازهای بدن بهینه میکند.
صندلیهای این خودرو نیز با بهرهگیری از فناوری ابر هوشمند، سطح جدیدی از راحتی را ارائه میدهند. این صندلیها با طراحی فشار صفر و مجهز به 49 حسگر پیشرفته، به طور مداوم تغییرات فشار بدن را رصد کرده و به صورت خودکار پشتی، تکیهگاه کمر و پا را تنظیم میکنند تا بهترین حالت ارگونومیک برای هر سرنشین فراهم شود.
سیستم رانندگی هوشمند و پیشرفته
Nissan N7 با بهرهگیری از یک سیستم رانندگی هوشمند پیشرفته که حاصل همکاری مشترک دانگفنگ نیسان و شرکت Momenta است، گامی بزرگ در جهت آینده رانندگی برداشته است. این سیستم با قابلیتهایی چون دستیار رانندگی در بزرگراه (High-Speed Pilot NOA) و دستیار حافظه شهری (NOA) که برای ترددهای روزمره طراحی شده، تجربهای متفاوت از رانندگی را ارائه میدهد.
اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این سیستم برای رانندگی کاملاً خودکار در شهر آماده است یا خیر، اما تیم تحقیق و توسعه نیسان با انجام آزمایشهای گسترده به دنبال دستیابی به بالاترین سطح فناوری در این زمینه هستند. علاوه بر این، این سیستم از قابلیت پارک خودکار در تمام شرایط نیز بهره میبرد.
چالشها و رقابت در بازار چین
اگرچه نیسان با همکاری دانگفنگ یک سدان برقی پیشرفته و شیک را به بازار معرفی کرده است، اما رقابت در بازار چین برای این مدل میتواند چالشبرانگیز باشد. برندهای داخلی چین در زمینه خودروهای برقی بسیار فعال هستند و نیسان باید بتواند در برابر این رقبا به موفقیت دست یابد. انتظار میرود که نسخه تولیدی این خودرو با نام جذابتری از N7 روانه بازار شود تا بتواند توجه بیشتری را جلب کند.
source