کارهای زیادی برای ساخت یک دنباله انجام می‌شود و بخش عمده‌ای از پروسۀ پیش‌تولید آن شامل کشف راهکارهای جدیدی است تا دنباله بهتر از بازی قبلی باشد. GTA V نیز با چشم‌اندازی مشابه توسعه پیدا کرد.

در مصاحبه‌‌ای با کانال یوتیوب GTA VI O’clock، توسعه‌دهنده سابق Rockstar Games، بن هینچلیف (Ben Hinchliffe)، حول مراحل ساخت و اهداف GTA V صحبت کرد. ظاهرا رویکرد Rockstar نسبت به بازی نسبتاً ساده بوده است. این شرکت تصمیم گرفت تا GTA 5 بر اساس موفقیت‌ GTA 4 ساخته شود و به جای اعمال تغییرات بیش از حد و تحولی، تمرکز خود را بر بهبود همه چیزهایی که قبلا ساخته شده بود بگذارد.

هینچلیف در این باره توضیح میدهد:

دیدگاه و رویکرد ما نسبت به GTA 5 فقط بزرگتر و بهتر شدن آن نسبت به GTA 4 بود. به عبارتی، همیشه بهتر از قبل عمل کنید و بازی را سینماتیک‌تر بسازید تا بازیکن احساس کند در یک فیلم حضور دارد. هدف این بود که بازی در هر زمینه‌ای از GTA 4 بهتر باشد.

این رویکرد آسان به نظر می‌رسد، اما هینچلیف توضیح داد که رویه مذکور فقط در مورد بهبود بخش‌های بزرگ و مهم بازی نبود، بلکه راکستار به یکایک جزئیات نیز چنین نگاهی داشت. وی ادامه داد:

هر بخش کارگردان خاص خود را داشت، مدیرانی که می‌گفتند چگونه می‌توانیم تک‌تک قسمت‌های بازی را به بهتر کنیم. جزئیات مربوط به خودروها، سیستم تعلیق، نحوه انحراف خودرو هنگام پیچیدن، پایین رفتن لاستیک‌ها و حتی موارد کوچک‌تر و جزئی‌تر از این موارد. چگونه می‌توانیم لاستیک‌های خودرو را بهتر کنیم؟ چگونه عابران پیاده واکنش بهتری نشان دهند؟ چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که داستان بازی بهتر شده یا خیر؟

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی پیشرفت‌ GTA 5 اضافه شدن سه کاراکتر قابل بازی به‌جای یک کاراکتر بود. این سه شخصیت نیز بسیار مهم بودند.

با توجه به اینکه GTA 5 در حال حاضر یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ است، تصور اینکه Rockstar Games چگونه می‌تواند GTA 6 را بهتر از GTA 5 بسازد دشوار به نظر می‌رسد. اما با توجه به بودجه گزارش شده (بیش ۲ میلیارد دلار) اگر استودیویی وجود داشته باشد که بتواند از پس بهتر کردن این همه جزئیات بر بیاید، قطعا خود Rockstar Games است.

source

توسط siahnet.ir