سامسونگ در ادامه سنت چندساله خود، تبلیغ تازه ای را منتشر کرده که هدف اصلی آن طعنه زدن به اپل و طرفداران این برند محبوب است. این بار موضوع ساخته جدید سامسونگ، نبود گوشی تاشو در بین محصولات اپل است. با اینکه شایعات درباره توسعه آیفون تاشو مدت‌هاست مطرح است، اما به‌نظر می‌رسد عرضه آن تا سال 2027 دور از انتظار باشد. بهتر است خودتان این ویدئو را ببینید.

این تبلیغ همچنین کاربران اپل را هدف قرار می‌دهد و به نوعی از آنها به‌عنوان پیروانی با ذهنیت گله‌ای یاد می‌کند که حتی با وجود تغییرات اندک نسل جدید، به خرید محصولات جدید اپل ادامه می‌دهند.

تازه ترین تمسخر اپل توسط سامسونگ

در تبلیغ ویدئویی جدید سامسونگ با عنوان «Simon Says»، نیش و کنایه‌ای به شعار معروف «متفاوت فکر کن» اپل زده شده است. منظور سامسونگ این است که اپل در افزودن نوآوری به آیفون‌های جدید، چندان متفاوت عمل نمی‌کند. به‌عنوان مثال، تفاوت‌های اندکی میان آیفون 16 و آیفون 15 وجود دارد. البته این روند در میان بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی، از جمله خود سامسونگ، که اغلب ارتقاهای جزئی ارائه می‌دهند، دیده می‌شود و فقط مختص به اپل نیست.

 سامسونگ با اشاره به عرضه دستگاه‌های تاشوی خود، مانند Z Fold و Z Flip، ادعا می‌کند که در این زمینه متفاوت از اپل عمل کرده است. تبلیغ با جمله «هیچ‌کس نباید منتظر نوآوری باشد» به پایان می‌رسد. نخستین گوشی تاشوی سامسونگ، Galaxy Fold، در سال 2019 معرفی شد، هرچند عرضه آن به‌دلیل مشکلاتی در نمایشگر برای چندین ماه به تعویق افتاد.

آیفون تاشو؛ رؤیایی که هنوز دور است

گزارش‌هایی از برنامه اپل برای تولید آیفون تاشو از سال 2018 مطرح بوده است. با این حال، طبق پیش‌بینی‌های شرکت تحقیقاتی TrendForce در ژوئن امسال، احتمالاً آیفون تاشو زودتر از سال 2027 عرضه نخواهد شد. تحلیلگران Omdia نیز اخیراً همین سال را برای عرضه این دستگاه پیش‌بینی کرده‌اند و معتقدند که آیفون تاشو دارای صفحه‌نمایشی بین 7.9 تا 8.2 اینچ خواهد بود. همچنین احتمال عرضه مدل‌های آیپد پرو تاشو در اندازه‌های 13 و 18.8 اینچ در سال 2029 وجود دارد.

این دومین تبلیغ سامسونگ در شش ماه اخیر است که اپل را به چالش می‌کشد. در ماه مه، تبلیغ ناموفق اپل برای آیپد پرو که در آن یک پرس بزرگ به‌تدریج بر روی وسایلی مانند ابزارهای موسیقی، مجسمه‌های کلاسیک و کتاب‌ها فرود می‌آمد و آنها را خرد می‌کرد، واکنش‌های منفی بسیاری به‌دنبال داشت. سامسونگ به سرعت از این موقعیت استفاده کرد و تبلیغی با عنوان «UnCrush» منتشر کرد که به تمسخر این اشتباه اپل پرداخت.

آیفون تاشو
آیفون فلیپ

سامسونگ پیش‌تر نیز سابقه ساخت تبلیغات مشابه را دارد؛ از جمله تبلیغ سال 2017 که به ده سال آیفون طعنه می‌زد و به موضوعاتی چون ناچ مشهور بالای نمایشگر اشاره می‌کرد. همچنین تبلیغات قدیمی‌تری برای Galaxy S3 و تبلیغاتی که دوربین‌های آیفون 12 Pro Max را هدف قرار داده بود، طی آن سال‌ها منتشر شد. حتی گوگل نیز سال گذشته با تبلیغات خود به تمسخر آیفون پرداخت.

در همین رابطه بخوانید:

– تماشا کنید: سامسونگ بی‌فکری خریداران آیفون را مورد تمسخر قرار داد

– سامسونگ فقدان نوآوری سری آیفون 14 را به سخره گرفت

– تمسخر اپل از سوی سامسونگ برای نداشتن گوشی‌های تاشو [تماشا کنید]

تبلیغات طعنه‌آمیز همواره به‌عنوان روشی برای جلب توجه مخاطبان مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما این رقابت تبلیغاتی میان سامسونگ و اپل نشان‌دهنده نبرد بزرگ‌تری در دنیای فناوری است که نوآوری و خلاقیت را به چالش می‌کشد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ با تکیه بر برتری خود در حوزه دستگاه‌های تاشو، قصد دارد تصویر خود را به‌عنوان پیشتاز نوآوری در ذهن مخاطبان تقویت کند.


source

توسط siahnet.ir