مطمئناً ساخت یک بازی نسبت به گذشته طولانیتر شده و حالا یکی از توسعهدهندگان سابق ناتی داگ، توضیح میدهد که چرا برخی از استودیوها پروژههای خود را سالها قبل از عرضه رسمی معرفی میکنند.
دل واکر (Del Walker)، که سابقه فعالیت در استودیوهای بزرگی چون ناتی داگ و راک استدی را داشته، در توییتی نقل قول کرد که بازیهایی چون Wonder Woman و Wolverine خیلی زود معرفی شدند و دلایل آن را شرح داد.
۱. تامین بودجه. گاهی اوقات، تیزرها برای کسب اعتماد سرمایهگذاران و ناشران منتشر میشوند. اگر تیزر در یوتیوب بازدیدهای زیادی داشته باشد و نظرات مثبتی دریافت کند، مدیران راحتتر به سرمایهگذاری در پروژه اعتماد میکنند و بودجه درخواستی تامین میشود.
۲. جذب استعداد. برای جذب بهترین متخصصان در استودیوی خود، باید به مهارتهای آنها احترام گذاشت. یک منبع الهام بخش میتواند هنرمندان، طراحان و برنامهنویسها را متقاعد کند که در تبدیل یک بازی خوب به یک بازی عالی مشارکت داشته باشند.
۳. مقابله با افشای اطلاعات. توصیف لحن بازی با یک تیزر ۱۲ ثانیهای رسمی بسیار تاثیرگذارتر است. این رویکرد، به مدیریت بهتر انتظارات مخاطب کمک میکند و از سوی دیگر باعث میشود تا توسعهدهنده شاهد واکنشهای منفی به اطلاعات لو رفته نباشد.
۴. کنترل انتظارات. اگر یک استودیو در حال ساخت بازی جدیدی است، میخواهد اطمینان یابد که مخاطب برداشت نادرستی از بازی نداشته باشد. شنیدن “من شدیداً منتظر SpaceHunter 2 هستم” در حالی که Ninja Legend را در دست ساخت دارید، بسیار ناراحتکننده خواهد بود.
۵. تثبیت موقعیت در بازار. معرفی بازیهای بزرگ کمیکبوکی، در تصمیمگیری دیگر استودیوها موثر خواهد بود. به این ترتیب، تیمهای دیگر طوری برنامهریزی میکنند که محصول مشابه خود را در زمان دیگری منتشر کنند.
مطمئناً اهداف دیگری از جمله هایپ طرفداران و داشتن شانس بیشتر برای دریافت جوایز دنبال میشوند. چرخه توسعه بازیهای ویدیویی همانند ساخت فیلم نیست و گاهی لازم است زودتر اقدام کنید.
شاید استراتژیهای ذکر شده بیعیب نباشند، اما روزنهای از شرایط پیچیده صنعت بازی را ارائه میدهند.
source