یکی از غافلگیرکننده‌ترین نمایش‌های The Game Awards امسال، بدون شک معرفی دنباله بازی Okami بود. آی‌پی که نسخه اولش حدود 20 سال قبل منتشر شده بود و بعد از جدایی خالقش، هیدکی کامیا، دیگر ادامه پیدا نکرد. با این وجود، رسما اعلام شد که کامیا بار دیگر با کپکام همکاری خواهند کرد تا این دنباله بعد از گذشت دو دهه، رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. پلتفرم‌های مقصد و تاریخ انتشار آن اما اعلام نشد تا نشان دهد بازی هنوز فاصله زیادی تا عرضه دارد.

در وبسایت رسمی کپکام، توضیحات جالبی درباره دنباله بازی Okami وجود دارد: «اوکامی بازی است که همواره بخاطر داشتن دنیایی منحصربه‌فرد، داستان دلچسب و ماجراهای هیجان‌انگیزش، مورد تحسین قرار گرفته است. در حال حاضر، یک ماجراجویی جدید در این دنیا به راه افتاده. هیدکی کامیا، کارگردان بازی اول، برای ساخت این نسخه هم برگشته است. این بازی به طور مشترک توسط سه استودیوی M-TWO Inc، Machine Head Works Inc و CLOVERS Inc توسعه پیدا خواهد کرد.»

بازگشت هیدکی کامیا به کپکام، احتمالا یکی از مهم‌ترین اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی در سال 2024 بود. کارگردانی که نه فقط اوکامی، بلکه برخی از معروف‌ترین بازی‌ها و فرنچایزهای تاریخ این صنعت را خلق کرده است. از معروف‌ترین آثار او در زمان حضورش در Capcom، می‌توان به بازی کلاسیک و تحسین‌شده Resident Evil 2 اشاره کرد. این بازیساز کهنه‌کار همچنین خالق و کارگردان نسخه‌های اولیه فرنچایزهای پرطرفداری مثل Bayonetta و Devil May Cry هم بوده است.

دانلود دنباله Okami

تاریخ انتشار دنباله بازی Okami هنوز مشخص نیست

نسخه اول اوکامی در سال 2006 منتشر شده بود و در یک دنیای برگرفته از اساطیر ژاپنی جریان داشت. در این بازی، گیمرها نقش کاراکتری به نام آماتراسو را بر عهده می‌گرفتند. یک قدیس که در بدن گرگی سفید، باید تاریکی را از دنیای بازی دور کند و زندگی را به آن برگرداند. این بازی علاوه بر داشتن اکشن و شخصیت‌پردازی درگیرکننده، دارای مکانیک نوآورانه‌ای به نام Celestial Brush بود که با آن می‌توانستید به شکلی متفاوت در بازی پیشروی کنید.

پس از معرفی دنباله بازی Okami در گیم آواردز، هیدکی کامیا پیامی احساسی خطاب به طرفداران این IP منتشر کرد: «چند وقت است که از آن زمان گذشته؟ من هیچ وقت فکر نمی‌کردم که روزی به اوکامی برگردم و ادامه آن را با دستان خودم بسازم. حتی همین الان، همزمان هم متجب و حیرت‌زده هستم، و هم بسیار خوشحالم و حسی که دارم با کلمات قابل توصیف نیست. چیزهای زیادی وجود داشته که دست به دست هم دادند تا این پروژه به واقعیت بپیوندد. دوستانم که به من ایمان داشتند و در استودیو CLOVERS گرد هم آمدند، و از همه مهم‌تر، حمایت‌های شما که پس از این همه مدت از اوکامی حمایت کردید؛ همه این‌ها گرد هم آمدند تا این معجزه را ایجاد کنند و من عمیقا بابتش سپاسگذارم.»

منبع: Gematsu

source

توسط siahnet.ir