سباستین کالمبا، کارگردان بازی The Witcher 4، در مصاحبهای با IGN توضیح داد که چگونه سیری، شخصیت اصلی بازی که در ابتدای مسیر ویچر شدن قرار دارد، نسبت به استاد خود و شخصیت اصلی سهگانۀ قبلی، گرالت، متفاوت خواهد بود.
کالمبا در این باره گفت:
من تلخی و کلهشق بودن او را دوست دارم. گاهی اوقات باید با احساسات و قلب خود تصمیم بگیری و من این ویژگی سیری را دوست دارم. او کمتر محاسبه میکند و استراتژی میچیند و بیشتر با احساسات پیش میرود.
وی در ادامه توضیح داد که قرار داشتن سیری در ابتدای مسیر ویچر شدن، اجازه میدهد داستان را طوری طراحی کنند که کنترل کامل در دستان پلیر قرار بگیرد و آنها بتوانند با تصمیمات خود، به شخصیت سیری شکل بدهند. کالمبا توضیح داد:
ما میخواهیم پلیرها در جهت تعریف او [سیری] تلاش کنند. او در شرف تبدیل شدن به یک ویچر است، با قوانین خود پیش میرود و هیولاها، ماموریتها و ماجراجوییها را به روش منحصر به فرد خود مدیریت میکند و همچنین، من فکر میکنم که او به ما فرصت بیشتری میدهد تا داستانهای مختلفی را تعریف کنیم. ما میخواهیم مخاطبها تجربه عمیقتری داشته باشند و Ciri نیز سزاوار این تمرکز است.
به مانند عناوین قبلی Witcher که با وجود شخصیت اصلی ثابت و غیرقابل شخصیسازی، پلیرها با داستانی چندشاخهای روبهرو بودند و میتوانستند سرنوشت خود را تعیین کنند، The Witcher 4 نیز رویکردی مشابه را پیش میگیرد. پلیرها با اعمال و انتخابهای خود سیری را تعریف خواهند کرد. کامبلا میگوید The Witcher 4 بیش از نسخههای قبلی تلاش خواهد کرد تا کنترل را به پلیرها بدهد.
البته، کنترل بیشتر تنها به داستانسرایی و انتخاب سرنوشت سیری از طریق مسیرهای مختلف روایی محدود نمیشود، بلکه گیمپلی نیز انعطاف بیشتری خواهد داشت و کنترل بیشتری به مخاطبین میدهد. کارگردان بازی در این باره گفت:
ابزار بیشتری را در اختیار پلیرها قرار خواهیم داد تا بازی نه تنها از حیث روایی دارای عواقبی باشد، بلکه گیمپلی نیز انعطاف بیشتری پیدا کند. ما قصد داریم به پلیرها فرصتهایی را ارائه دهیم تا تجربۀ خود را تعریف کنند.
وی همچنین توضیح داد که The Witcher 4 نسبت به نسخۀ سوم تنوع بیشتری در گیمپلی خواهد داشت و به مانند Cyberpunk 2077، از این حیث غنیتر خواهد بود:
گیمفا
source