بازیهای لایو سرویس میتوانند سالها عملکرد خوبی داشته باشند، به شرط آنکه بهروزرسانیهای مداوم از سوی توسعهدهنده دریافت کنند و با استقبال بازیکنان روبهرو شوند. بنابراین، شاید منطقی نباشد که تیم سازنده دنبالهای برای چنین بازیهایی بسازد. با این حال، نسخه دوم بازیهایی مانند Overwatch منتشر شدهاند که با وجود انتقادهای شدید، در نهایت شکست نخوردهاند.
اگرچه برخی معتقدند انتشار دنباله برای یک بازی لایو سرویس قابل قبول است، بسیاری نظر مخالف دارند و تهیهکننده War Thunder یکی از آنهاست. وی اخیراً در مصاحبهای گفت که انتشار دنباله برای این نوع بازیها بیمعنی است.
ویچسلاو بولانیکوف (Vyacheslav Bulannikov)، تهیهکننده War Thunder، توضیح داد که چرا ساخت دنباله برای بازیهای لایو سرویس بیمعنی است:
هیچ منطقی در انتشار دنبالهای برای یک سرویس که به خوبی کار میکند وجود ندارد. به همین دلیل است که اپل، App Store 2 و نتفلیکس، Netflix 2 منتشر نکردهاند.
وی در ادامه بیان کرد که شرکتها به صورت مداوم خدمات خود را بهبود میبخشند، بنابراین نیازی به عرضه نسخه بعدی نیست. این موضوع به پشتیبانی از سختافزار جدید و انتشار بهروزرسانیهایی برای ارائه ویژگیهای تازه مربوط میشود تا هواداران را درگیر نگه دارد. او افزود:
نسخه ۲ برای یک سرویس معمولاً به معنای ریبوت است و ریبوت کردن به این معناست که شرکت در تلاش است تا کاربران از دست رفته را بازگرداند یا مخاطبان کاملاً جدیدی جذب کند. او سپس بیان کرد که چنین تصمیمی میتواند به صورت غیرمستقیم اذعان به این باشد که سرویس قدیمی شکست خورده است. اگرچه این گفته کمی تند به نظر میرسد، اما بولانیکوف نکات جالب و به نظر منطقیای را مطرح کرده است.
source