اگر خیلی ساده بگوییم، بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسبوکاری که بتواند محتوای مفید و با کیفیت تولید کند ضروری است. برای مثال مهارتهای نویسندگی و ساخت عکس و تصویر با فتوشاپ در سطح پایه برای فعالیت بهعنوان نویسنده محتوای وب ضروری است. این بدان معنا است که هر چه مدت زمان نوشتن مطالب با کیفیت بالا، طولانیتر باشد، قدرت دامنه شما بالاتر است و رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی که باعث میشود شما را در صفحه اول Google قرار دهد، آسانتر است. برای مثال شرکتهایی که پرتال همراه خود را بر روی صدا، سرویس پیام کوتاه (به انگلیسی: SMS)، پروتکل اپلیکیشن بیسیم (به انگلیسی: WAP)، ارسال پیام از طریق کد دستوری (به انگلیسی: USSD) اجرا کنند. عناصری از محتوا است که در فرایند کد گذاری مورد شمارش و طبقهبندی قرار میگیرد. درحقیقت شما باید بهطور مداوم رویکرد خود را اصلاح کنید، با روندهای در حال تغییر سازگار شوید و به بازخورد مخاطبان خود گوش دهید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط و ارزشمند است. محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم.
از این بین مقاله ها و متن هایی که در مورد کسب و کارتان می نویسید (تولید محتوای متنی) و در سایت خود درج میکنید، از اهمیت بیشتری برای سئو برخوردار است. دایرکتوری مقالات همراه با رتبه گوگل خوب، میتواند کاربران زیادی را برای سایت فراهم کند و اعتبار سایت را در موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک سایت بالا ببرد. در ادامه وب نگاه چند استراتژی در رابطه با تولید محتوا گردآوری کرده است که حتما به دردتان خواهد خورد. در بخش فرایند تولید محتوا گفتیم که این فرایند پس از انتشار محتوا به پایان نمیرسد و در ادامه باید بتوانید با ابزارهای تحلیلی عملکرد محتوا را رصد کنید. شاید تا همینجا جواب سوال خودتان را پیدا کردید اما توصیه میکنم ادامه مقاله را بخوانید تا نکات جالبتری از این بازار پر سودای محتوا بدانید. از طریق محتوا است که مردم اطلاعات برند را پیدا کرده و از آن استفاده میکنند. محتوا زمانی بسیار موفق است که شما آن را برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی کنید.
محتوای تولیدی باید مستقیما کاربر و نیاز و چالش او را هدف قرار دهد. تمام خوبیهای یک محتوا در نهایت باید باعث Engagement یا تعامل مثبت مخاطب بشه. حتی بهتر است از طریق شبکه های اجتماعی دیگرتان مانند فیسبوک و یا توییتر مسابقه تان را اعلام کنید تا افراد بیشتری را درگیر مسابقه کنید. تبلیغات بیشتر در مرحله آگاهی (Awareness) از قیف فروش موثر است اما تولید محتوا در مراحل پایینتر قیف فروش تاثیر بیشتری دارد. مهم است که بدانید محتوای شما در چه کانال و فضایی منتشر میشود و متناسب با آن برای تولید محتوا اقدام کنید. حال که مخاطبان هدف و کانال ارتباطی خود با آنها را انتخاب کردهاید، به جزئیات محتوا بپردازید. از یک فیلتر برای بررسی لیست کانالهایی که به شما در رسیدن به هدف بهتر کمک میکنند، استفاده کنید. اگر وبلاگ نویسی را به تازگی شروع کردهاید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی برای شما مناسب نیست. یک قانون کوچک این است که کلمات کلیدی قابل دسترس را هدفتان قرار دهید، به این معنی که حجم جستجوی ماهانه (MSV) داشته باشید و کلمات کلیدی مشکلی که در دامنه قلمرو محتوا شما قرار میگیرند را شناسایی کنید. این که تولید محتوا در چه ابعاد و چه کانالهایی نیاز است بستگی به موضوع کسبوکار، نوع محصول یا خدمات، پرسونای مشتریان و از همه مهمتر زمان و هزینه لازم دارد.
در واقع با این روش شما از فالوئرهای خود می خواهید به عنوان مثال عکسی از محصول شما را که استفاده کرده اند برای شما بفرستند و شما آن را به اشتراک بگذارید. 2. برای محصول یا خدمات شما مشتری میآورد. مشوقهای اجتماعی دیگر موقعیت، نشان یا سطوح در سایت هستند، چیزی که کاربر با رسیدن به سطح مشخصی از مشارکت به دست میآورد. این ذهنیت با اینکه اشتباه نیست، کامل هم نیست. برای هر مدیر کسب و کاری، هیچ چیز مهمتر از نظرات، بازخوردها، پیشنهادات و انتقادات مشتریانش نیست. یکی از عوامل مهمی که به شما کمک میکند در موتورهای جستجوگر (سئو) رتبه یابید، قدرت دامنه است. سوالی که پیش می آید این است که چه مراحلی باید طی شود و چه کارهایی باید انجام دهیم؟ اما این سه مثال ابتدایی اولین برندهایی بودند که از بازاریابی محتوایی استفاده کردند و هر دو این کار را به صورت چاپی انجام دادند. برای تولید محتوا نیاز است که استراتژیهای مختلفی انجام داد.