یکی از بنیانگذاران ناتی داگ ادعا میکند که فروش این استودیو به سونی تصمیم درستی بوده است. این فرد بعد از ۲۰ سال، معامله مذکور را یک سناریوی بُرد بُرد میبینند.
اندرو گَوین (Andrew Gavin) در مصاحبه اخیر خود گفت که ساخت یک بازی در اوایل دهه ۸۰ میلادی تنها به ۵۰ هزار دلار بودجه نیاز داشت. بعدها و در بازه سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ با Crash Bandicoot، این رقم به بیش از یک میلیون دلار و با ساخت عنوان Jak and Daxter در سال ۲۰۰۱ هزینهها از کنترل خارج شد و به بیش از ۱۵ میلیون دلار رسید.
فروش استودیو به سونی فقط برای تضمین آینده مالی Naughty Dog نبود و با نگاه به گذشته میبینیم که یک تصمیم درست محسوب میشود.
Naughty Dog باید توسط سونی خریداری میشد تا با بودجه بالا، به ساخت آثار خلاقانه خود ادامه دهد. ایشان ادامه میدهد که این مشکل سیستماتیک در دو دهه گذشته بر تمام توسعهدهنگان AAA تاثیر گذاشته است.
امروز استودیوی Naughty Dog با تمام افتخاراتش فقط به دلیل خرید سونی است که وجود دارد. جزئیات دقیق این معامله مشخص نیست، اما تخمین زده میشود که این معامله در سال ۲۰۰۱ بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای سونی هزینه داشته است.
source