پلی استیشن در نسل هفتم کنسولها با انتشار بازیهای انحصاری همانند آنچارتد، شالوده محکمی برای نسلهای بعدی بنا کرد. هرمن هولست، رئیس پلی استیشن در مصاحبه با مجله فامیتسو گفته است که سری بازی Uncharted برای همیشه گیمینگ را تغییر داد و استانداردهای تازهای بنا کرد که بازیهای بعدی از آن پیروی کردند.
هرمن هولست در گفتگو با فامیتسو به اهمیت بازی آنچارتد اشاره کرده و گفته است که این اثر، بیشترین تأثیر را روی او بهعنوان یک بازیساز گذاشته است: «وقتی آنچارتد را دیدیم، دریافتیم که این اثر میتواند تصور کلی از بازی را به طرز شگفتآوری تغییر دهد.» وی معتقد است که آنچارتد یک پکیج تمامعیار بود و از لحاظ روایی، گرافیک، طراحی گیم پلی و شخصیتها بینقص بود و نمونه نداشت. این بازی در نهایت باعث شد تا سبک جدید ناتیداگ و پرداختن به بازیهای سینمایی شدت گیرد.
رئیس پلی استیشن در ادامه گفته است که تأثیر بازی آنچارتد فراتر از اکوسیستم سونی است. این بازی توانسته روی آثار دیگر هم تأثیر جدی بگذارد و استاندارد کیفی تازهای تعریف کند: «این اثر استاندارد کیفی در تولید بازی را به طرز قابل توجهی بالا برد.» کمتر استودیویی امروزه میتواند در سطح کیفی ناتیداگ فعالیت کند و آنها سالهاست که بهعنوان یکی از بهترین استودیوهای بازیسازی شناخته میشوند. توجه به جزئیات و خلق انیمیشنهای بسیار واقعگرایانه و دقیق از جمله ویژگیهای استودیو است. ناتیداگ با انتشار بازی Uncharted 4 به این سری پایان داد و دنبال ماجراجوییهای جدید رفت.
تاثیر آنچارتد روی هنر بازی
هرمن هولست در نهایت تائید کرد که آنچارتد، پایهگذار آینده پلی استیشن شد. اکثر بازیهای این شرکت، رنگ و بوی این اثر را به خود گرفتند. بازی لست اف آس هم به همان شکل و با تمرکز روی کاراکترها و داستان تولید شد. در نهایت آن دوربین ویژه آنچارتد و لست اف آس روی اکثر آثار انحصاری پلی استیشن از جمله God of War قرار گرفت و بازیهای این شرکت، پرستیژ خاصی پیدا کردند. هر چند طرفداران معتقدند که بازیهای این شرکت شبیه هم شده و تنوع خاصی در آنها دیده نمیشود.
رئیس پلی استیشن در بخش دیگری از مصاحبه از زنده کردن بازیهای کلاسیک و همچنین همکاری با استودیوهای شخص ثالث بیشتر صحبت کرده است. او گفته است که آنها نیازمند بازیهای خاص هستند و برای این کار با بقیه بازیسازها همکاری خواهند کرد: «استودیوهای پلیاستیشن مشغول تولید محتوا هستند، اما بهطور فعال دنبال همکاری با استودیوهای خارجی هستیم و موفقیت زیادی هم در این زمینه کسب کردهایم.»
هیدئاکی نیشینو، دیگر مدیر پلی استیشن هم در این مصاحبه حضور داشته و افزود که کنسولهای خانگی جایی نخواهند رفت و سونی، کسب و کار تولید کنسول بازی را رها نخواهد کرد. نظر شما چیست؟ آنچارتد بود که بازی های ویدیویی را تغییر داد یا اثری دیگر؟ برایمان بنویسید.
منبع: Tech4Gamers
source