کارگردان بازی Black Myth: Wukong اخیراً اعلام کرد که سخت‌افزار ضعیف کنسول ایکس‌باکس سری اس دلیل اصلی تاخیر در انتشار نسخه ایکس باکس این بازی است. این چندمین بار است کارگردان‌های بازی از سخت‌افزار ضعیف این کنسول شکایت کرده‌اند.

بازی Black Myth: Wukong یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته بود که توانست جایزه بهترین بازی اکشن را برنده شود. اما این بازی فقط برای کنسول پلی‌استیشن 5 و کامپیوتر در دسترس قرار گرفت و نسخه‌ ایکس‌باکس آن تا مدت نامعلومی تأخیر خورد. تیم سازنده دلیل این تأخیر را اعلام نکرده بود اما طرفداران حدس و گمان‌هایی داشتند که درست از آب درآمد.

در اوایل طرفداران فکر می‌کردند که بازی انحصاری پلی‌استیشن خواهد بود که سریعاً این خبر تکذیب شد. دلیل منطقی بعدی طرفداران، ضعیف بودن سخت‌افزار کنسول ایکس‌باکس سری اس بود. حالا فنگ جی، کارگردان بازی Black Myth رسماً در صفحه اجتماعی Weibo خود نوشت که سخت‌افزار سری اس دلیل اصلی تأخیر نسخه ایکس‌باکس این بازی است.

صفحه اجتماعی Weibo مخصوص کاربران چینی است که کارگردان بازی پس از اینکه جایزه بهترین بازی سال استیم را برنده شد در این باره صحبت کرد. کارگردان این بازی نوشت که اگر این اثر برای ایکس‌باکس در سال 2024 منتشر می‌شود، امسال سال بی‌نقصی برای آن‌ها می‌بود. در ادامه این صحبت‌ها بود که او شروع به ایراد گرفتن از سخت‌افزار ایکس‌باکس سری اس کرد.

بازی Black Myth: Wukong ایکس باکس

تاخیر نسخه ایکس باکس Black Myth: Wukong بخاطر ضعف سری اس

آقای جی نوشت که سخت‌افزار سری اس انتشار بازی بدون بهینه‌سازی طولانی مدت را تقریباً غیرممکن کرده است. روند ساخت بازی به پایان رسیده و مشکل اصلی که تیم سازنده دارند، بهینه‌سازی این اثر است تا بازی روی این کنسول اجرا شود. چیزی که بسیاری از متخصصین سخت‌افزار در اوایل نسل نهم هشدار داده بودند در حال وقوع پیوستن است.

از همان آغاز نسل نهم گفته می‌شد که کنسول میان‌رده ایکس‌باکس در چند سال آینده مانعی برای صنعت گیم و ایکس‌باکس خواهد بود. در کنار Black Myth: Wukong بسیاری از بازیسازهای دیگر نیز از به این موضوع اشاره کرده بودند که یکی از آن‌ها استودیوی لارین بود. کارگردان بازی بالدورز گیت 3 نیز قبلاً گفته بود که این بازی بخاطر کنسول سری اس با تأخیر برای ایکس‌باکس منتشر شد.

شاید تندترین واکنشی که درباره این کنسول توسط کی سازنده منتشر شده، مربوط به کارمند سابق ناتی‌داگ و راک‌استیدی باشد. آقای دل واکر که روی بازی Suicide Squad کار می‌کرد در توییتر خود نوشته بود که کاش هیچوقت این کنسول ساخته نمی‌شد چون بهینه‌سازی برای این کنسول کاری طاقت‌فرسا است. بدتر از همه اینکه در سال 2025 قرار است عناوینی منتشر شوند که از نظر گرافیکی خارق‌العاده هستند که در نتیجه کار بهینه سازی آن‌ها به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا کنسول ایکس باکس سری اس دردسر بزرگی برای سازنده‌ها است؟

منبع: TheGamer

source

توسط siahnet.ir