کن لوین، خالق سری بایوشاک، چالش‌های ساخت عناوین این سری را با بازی جدیدش، یعنی Judas، مقایسه کرده است. او می‌گوید که بایوشاک در قیاس با اثر جدیدش، شبیه راهرویی یک طرفه است. اما «یهودا» یک بازی چند وجهی است که واکنش‌پذیری بالایی به اقدامات بازیکن دارد. لوین می‌گوید که ساخت این بازی، بسیار چالش‌برانگیزتر از BioShock بوده است.

کن لوین در مصاحبه جدیدش، شناخته شده‌ترین اثرش یعنی بایوشاک را، به یک «راهرو خیلی طولانی» تشبیه کرده است. تشبیهی که بیشتر به خاطر یک‌نواخت بودن آن از نظر اتفاقات داستانی انجام شده است. البته او اعتراف می‌کند که ممکن است این تشبیه، به مذاق طرفداران سری خوش نیاید. کم پیش می‌آید که فردی این چنین درباره اثری که خلق کرده رک باشد، اما لوین معتقد است که بازی آینده او یعنی Judas، از بایوشاک پیشی خواهد گرفت.

این سخنان لوین، در مصاحبه جدیدش با رسانه GamesIndustry.Biz بیان شد. در آغاز، این توسعه‌دهنده درباره تعامل در بازی‌های ویدیویی صحبت کرد. ظاهرا Ghost Story Games اهمیت زیادی برای این المان قائل بوده و Judas را به عنوان یک بازی بسیار تعاملی توسعه داده است. لوین ادعا می‌کند که به دلیل همین تاکید بر تعامل و واکنش‌پذیری، ساخت این بازی بسیار سخت‌تر از بایوشاک بوده است.

بازی Judas‌ بایوشاک

کن لوین: Judas از بایوشاک پیشی می‌گیرد

این توسعه‌دهنده کار کشته گفت: «اگر از دیدگاه فنی به دو بازی BioShock و BioShock Infinite نگاه کنید، می‌بینید که این دو، مثل یک راهرو می‌مانند. یک راهرو بسیار بسیار طولانی و مستقیم، که اتفاقات کلیدی داستان در نقاطی از آن روی می‌دهد. بازی یهودا رویکرد کاملا متفاوتی دارد و تمرکز بیشتری روی واکنش‌پذیری از تصمیمات بازیکن دارد. همین موضوع باعث شده تا ساخت آن بسیار سخت‌تر از بازی‌های قبلیمان باشد.»

همان طور که لوین می‌گوید، سری بایوشاک، به خصوص بازی اول، چندان بزرگ نبود و بیشتر یک تجربه خطی بود. با این حال، استفاده هوشمندانه از مپ بازی و وادار کردن بازیکن به برگشتن به نقاطی که قبلا در انجا بوده، باعث می‌شد که شهر رپچر، بزرگتر از آن چیزی به نظر برسد که واقعا بود.

اما ظاهرا Judas یک روند متفاوت را در پیش گرفته و به هیچ وجه قرار نیست یک بازی خطی باشد. لوین بارها تاکید کرده که روند اتفاقات این بازی، شدیدا از تصمیمات بازیکن و اعمال او تاثیر می‌پذیرد. ایده این بازی این است که هیچ دو بازیکنی، یک تجربه یکسان نداشته باشند. این موضوع نه تنها باعث جذابیت بیشتر داستان می‌شود، بلکه ارزش تکرار Judas هم بسیار بالا می‌رود. به هر جهت، باید تا 1 مارس 2025 (11 اسفند 1403) صبر کرد تا ببینیم بازی نهایی چه عملکردی خواهد داشت.

منبع: The Gamer

source

توسط siahnet.ir