خالق افسانهای بازیهای Bioshock، کن لوین (Ken Levine)، قرار است امسال عنوان مورد انتظار خود، Judas را منتشر کند. حال او به تازگی اظهار کرده است که بازیهای AAA، اگر به نوآوری روی نیاورند، به تدریج توجه و علاقه گیمرها را از دست خواهند داد.
در سالهای اخیر، شاهد این بودهایم که استودیوهای بزرگ، بازیهای AAA را بسیار محتاطانهتر از گذشته طراحی و عرضه میکنند. این امر عمدتاً به دلیل افزایش شدید بودجهها است که در صورت شکست بازی، منجر به ضررهای هنگفتی میشود.
در گفتگو با Gamesindustry.biz، لوین درباره تجربههای خود از زمانی که Take-Two، استودیوی Irrational Games، سازنده بازیهای Bioshock را در سال ۲۰۱۷ تعطیل کرد، صحبت کرد. حال Ghost Story Games، استودیوی تازه تأسیسی است که عنوان Judas که بسیار یادآور بازی Bioshock است را در دست توسعه دارد.
او در ادامه در مورد چالشهای توسعه بازی صحبت کرد و اظهار داشت که فرایند توسعه در گذشته بسیار ساده بود، اما اکنون به دلایلی مانند گرافیک بالا، نیاز به واقعیت گرایی و بودجههای سرسامآور بسیار پیچیده شده است. در نهایت، کن لوین پیرامون وضعیت فعلی بازیهای AAA، این چنین گفت:
مشکل بازیهای AAA این است که اگر نوآوری نکنید، به ویژه در بازیهای ویدیویی، شروع به از دست دادن توجه بازیکنان میکنید، زیرا محتوای ارائه شده به تدریج برای آنها تکراری خواهد شد.
او تأکید کرد که مشکل بازیهای AAA این است که اگر نوآوری نکنید، بازیکنان به تدریج علاقه خود را از دست خواهند داد و این اتفاق، یکی از دلایل محبوبیت فعلی بازیهای مستقل میان گیمرها محسوب میشود.
لوین سپس به دنیای سینمایی مارول به عنوان مثالی در از بین رفتن علاقه مخاطب به دلیل ناتوانی در ارائه نوآوری اشاره کرد. با عنوان Judas، او از مجموعه موفق Bioshock دور میشود که یک ریسک بزرگ به شمار میرود، اما وی امیدوار است که در نهایت با موفقیت همراه باشد.
source