فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، بارها در باره کنسول دستی ایکس باکس صحبت کردهخ است. اما در مورد کنسول‌های دستی مبتنی بر ویندوز چطور؟ جیسون رونالد (Jason Ronald)، معاون کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت، به رسانه The Verge می‌گوید که در سال جاری باید منتظر یک تحول در کنسول‌های دستی مبتنی بر ویندوز باشیم.
رونالد در میزگردی طی رویداد AMD و Lenovo با عنوان «آینده کنسول‌های دستی» حضور داشت. وی اشاره کرد که مایکروسافت قصد دارد تجربه‌ای مشابه ایکس باکس را به PC بیاورد. وی در این باره گفت:

ما برای مدت طولانی در حوزه کنسول نوآوری‌هایی داشته‌ایم و به عنوان بخشی از این صنعت، برای ما واقعا مهم است که چطور می‌تولنیم این نوآوری‌ها را به PC و کنسول‌های دستی هم بیاوریم.

رونالد تأیید کرد که مایکروسافت برای کنسول دستی خود به دنبال ترکیب ایکس باکس و ویندوز است. ما در آینده احتمالاً شاهد تغییراتی باشیم و این امکان وجود دارد که کنسول دستی مایکروسافت ساختاری سنتی نداشته باشد. همچنین مایکروسافت به دنبال ترکیب المان‌هایی بر محور PC با کنسول نسل بعدی خود نیز خواهد بود.
جیسون رونالد از مایکروسافت در رویداد Lenovo/AMD در کنار پیر لوپ گریفایس(Pierre-Loup Griffais)، طراح SteamOS (سمت چپ) و معمار ارشد بخش گیمینگ AMD، فرانک آزور (Frank Azor) (سمت راست).
رونالد در این باره توضیح داد:

من می‌توانم بگویم که مایکروسافت، نقاط قوت ایکس‌ باکس و ویندوز را با هم ترکیب می‌کند، زیرا ما ۲۰ سال گذشته را صرف ساختن یک سیستم عامل در سطح جهانی کرده‌ایم، اما این سیستم عامل روی کنسول قفل شده است. کاری که ما انجام می‌دهیم این است که چگونه این تجربیات را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان به اکوسیستم گسترده‌تر ویندوز بیاوریم.
راستش را بخواهید، ویندوز روی کنسول‌های دستی مزخرف است، تا جایی که یک گلوگاه ایجاد شده و SteamOS می‌تواند راه بسیار بهتری برای انتخاب و اجرای بازی‌ها باشد. من از مسائل آگاه هستم و ما روی ساده کردن آن و تبدیل آن به یک تجربه کنسولی تمرکز کرده‌ایم. هدف ما این است که بازیکنان و کتابخانه آنها را در مرکز تجربه قرار دهیم.
مایکروسافت کارهایی با اپ‌های Xbox در ویندوز انجام داده است که بر بهبود آنها در کنسول‌های دستی تمرکز دارد، اما به جای پرداختن به مسائل اساسی، به مسائل فرعی می‌پردازد. من فکر می‌کنم در اواخر امسال چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت.

این که مایکروسافت چگونه ادغام ایکس باکس و ویندوز را انجام می‌دهد، بسیار کلیدی خواهد بود. اما به نظر نمی‌رسد که این شرکت به طور ناگهانی بخواهد یک سیستم عامل ایکس باکس شخصی‌سازی شده را به ویندوز پورت کند. ظاهرا مایکروسافت می‌خواهد ویندوز را برای گیمینگ بهبود ببخشد، به شکلی که کابران تفاوت آن را با ویدوز حس کنند.
جیسون رونالد در ادامه گفت:

هدف ما این است که ویندوز را برای بازی در هر دستگاهی بهبود ببخشیم. واقعیت این است که سیستم عامل ایکس باکس روی ویندوز ساخته شده است. بنابراین، زیرساخت‌های زیادی در حوزه کنسول ایجاد کرده‌ایم که می‌توانیم آن را به PC بیاوریم و تجربه بهتر بازی را در هر دستگاهی به خوبی ارائه دهیم.

مایکروسافت باید به جای نوار وظیفه، منوی استارت و سایر عناصر ویدوز، روی اصول اولیه سازگاری بیشتر ویندوز با کنترلرها و گیمینگ تمرکز کند. رونالد اذعان داشت:

چیزهایی در ویندوز وجود دارد که اگر موس و کیبورد نداشته باشید، به درد شما نمی‌خورند. مدل‌های تعاملی اساسی وجود دارد که ما روی آنها کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که خروجی نهایی صرف‌نظر از جزئیات سیستم‌عامل، بسیار شبیه به یک دستگاه بازی محور و یک تجربه بازی محور باشد.

جیسون رونالد می‌گوید هدف این است که تجربه‌ای شبیه ایکس باکس را در مرکز توجه قرار دهیم نه ویندوزی که امروز مشاهده می‌کنید.

گیمفا

source

توسط siahnet.ir