مارک سرنی، مهندس ارشد و طراح کنسول‌های PS5 ،PS4 و PS5 Pro، ماه گذشته در اواخر سمینار تکنیکال PS5 Pro کمی در مورد آینده و کنسول نسل بعدی پلی استیشن که احتمالاً PS6 نام خواهد گرفت صحبت کرد اما چندان در رسانه‌ها بازتاب نداشت.

سرنی در این مورد صحبت کرد که کنسول‌ها و سخت‌افزارهای گیمینگ بین هر نسل در سه مبحث زیر رشد می‌کنند:

  1. پردازش Rasterized که همان شیوۀ پردازش سنتی بازی‌ها بوده و مرتبط به اندازۀ GPU و رم است و فضای زیادی برای پیشرفت در آن وجود ندارد.
  2. پردازش Ray Tracing که طبق صحبت‌های سرنی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای کرده اما همچنان فضای زیادی برای بهبود و خروجی‌های بهتر وجود دارد.
  3. Machine Learning و AI که بر اساس صحبت‌های سرنی در ابتدای مسیر خود قرار دارد و سونی می‌خواهد از این به بعد بیشتر روی آن تمرکز کند.

سرنی توضیح می‌دهد که دستیابی به Machine Learning بهتر و آپ‌اسکیلینگ بهبود یافته با معماری‌های بهینه‌تر سخت‌افزار به دست می‌آید و اگرچه PSSR در PS5 Pro بسیار خوب است، اما سونی هنوز به بهینه‌ترین حالت ممکن دست نیافته.

سرنی در ادامه متذکر می‌شود که کنسول نسل بعدی پلی استیشن با همکاری AMD و تحت نام رمزی AMETHYST با دو هدف اصلی در دست ساخت قرار دارد: ۱- معماری ایده‌آل‌ و بهینه‌تر برای Machine Learning و ۲- ساخت CNNهای باکیفیت برای خروجی بصری بهتر.

سرنی همچنین طی صحبت‌های خود اعلام می‌کند طراحی و ساخت هر کنسول پلی استیشن، حدود ۴ سال زمان می‌برد؛ این قضیه هم برای PS5 و هم برای PS5 Pro صادق بود. اگر اخیرا پروژۀ AMETHYST آغاز شده باشد، باید در سال ۲۰۲۸ منتظر کنسول PS6 باشیم.

source

توسط siahnet.ir