قطار بازسازی سری بازی رزیدنت اویل با نسخه دوم آن آغاز به حرکت کرد. بازی Resident Evil 2 به طور کلی از نو ساخته شد و با گرافیکی فوقالعاده زیبا در دسترس طرفداران پروپاقرص این مجموعه قرار گرفت. حالا بعد از موفقیتهای پیاپی، کپکام نسخه آیاواس این محصول تحسین شده را برای روانه بازار کرد. حالا بعد از گذشت مدتی، براساس آمار به دست آمده متوجه شدیم که ریمیک بازی Resident Evil 2 کمتر از 100 هزار دلار در iOS فروخته است. این عنوان متاسفانه نتوانسته سود قابل توجهی شرکت کپکام را به دست بیاورد. نسخه آیاواس این اثر حتی نتوانسته از مرز 100 هزار دلار فروش عبور کند.
با این حال، با توجه به اینکه این بازی برای چندین پلتفرم در سال 2019 منتشر شد، عرضه این عنوان با قیمت پایینتر برای دستگاههای سازگار اپل استراتژی درستی بود. بهویژه با توجه به این که کسانی که آیفون دارند ممکن است قبلاً بازی را روی سختافزارهای مختلف تکمیل کرده باشند. متأسفانه، چنین تصمیمهایی میتوانند شرکتها را تحت تأثیر قرار دهند، و با نگاهی به آنچه که اتفاق افتاد، این تکرار همان چیزی است که در زمان عرضه بازی Resident Evil 7 برای iOS رخ داد؛ زیرا نتوانست از 2 هزار دلار فروش عبور کند.
عملکرد ضعیف ریمیک بازی Resident Evil 2 در سیستم عامل iOS
بیشترین فروش بازی رزیدنت اویل 2 ریمیک در آیفون به زمانی بازمیگردد که این عنوان 10 دلار در این نسخه قیمت داشت. کپکام با بازسازی این عنوان شگفتی و هیجانات زیادی را در میان گیمرها ایجاد کرد، به طوری که توانست بعد از سالها تحسین منتقدین و بازیکنان را به دست آورد. در مورد اینکه چرا ریمیک بازی رزیدنت اویل 2 نتوانست توجه لازم را در این پلتفرم به خود جلب کند، اثبات آن در آمار و اعداد است. زمانی که بازی برای اولین بار برای iOS راه اندازی شد، پس از پرداخت تنها 10 دلار، که قیمت تخفیف خورده بود، قابل دانلود و بازی بود و این پیشنهاد به مدت یک ماه اجرا میشد. این گزارش اشاره میکند که تقریباً 95000 دلار از درآمد کپکام در این دوره ایجاد شد و پس از آن سقوط کرد.
به محض اینکه قیمت بازی Resident Evil 2 در iOS به 40 دلار رسید، همان زمانی بود که همه چیز شروع به فروپاشی کرد. تقریبا 9 هزار و 500 کاربر این عنوان را در زمان تخفیف خریداری کردند. بعد از افزایش قیمت و تبدیل 10 دلار به 40 دلار کاربران از خرید این عنوان صرف نظر کردند. براساس آمارهای دیگر شرکتها، متوجه شدیم که آنها نیز با این چالش روبرو شدهاند. همچنین بازی Assassin’s Creed Mirage از شرکت یوبیسافت روی iOS درآمدی بالغ بر 496 هزار دلار داشت که این میزان فروش برای یک اثر تراز اول قابل قبول نیست. متاسفانه به خاطر سخت افزار بالای طراحی بازیها برخی از کاربران سیستم عامل آیآواس قادر به اجرای بازی نیستند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از انتشار عناوین تراز اول شرکتهای بازیسازی روی دستگاههای هوشمند رضایت دارید یا خیر؟
منبع: VGC
source