ادعا شده است که Serene Questworks قصد داشته با استفاده از هوش مصنوعی، تعداد کمتری از صداپیشگان را به چندین شخصیت تبدیل کند.

یک استودیوی مستقل متهم به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید چندین شخصیت از عملکرد یک صداپیشه شده است. بر اساس گفته‌های دو بازیگر، بازی ماجراجویی استودیوی Serene Questworks با عنوان Castle of Secrets به جای صداپیشگان اصلی، از صداهای هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

صداپیشه میکا نریدا (Mika Nerida) در پستی در X ادعا کرد که او برای این بازی انتخاب شده بود، اما سپس متوجه شد که استودیو قصد دارد از یک ابزار هوش مصنوعی برای اضافه کردن صداهای جدید به خطوط ضبط‌شده‌ او استفاده کند و در واقع عملکرد او را به چندین شخصیت تبدیل کند که توسط بازیگران مختلف اجرا می‌شوند. Nerida نوشت:

سلام صداپیشه‌ها، اگر قرار بود در یک بازی ویدیویی باشید، اما توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند به جای اجرای شما از صداهای آموزش‌دیده‌ هوش مصنوعی برای بیش از ۴۰۰۰ خط استفاده کنند، سپس نه تنها شما بلکه همه‌ صداپیشه‌ها را حذف کنند و از استخدام استعدادهای دیگر خودداری کنند، دستتان را بالا ببرید.

نریدا همچنین یک تصویر منتشر کرد که بعداً تأیید شد متعلق به یکی دیگر از صداپیشه‌های بازی، ایان میشل (Ian Mitchell)، است و نشان می‌داد که او از انجمن جامعه‌ی Steam بازی به دلیل خصومت شخصی با پروژه و تحمیل موضع خود اخراج شده است.

میشل با تأیید این تصویر، ادعا کرد که ابزار هوش مصنوعی مورد نظر فقط یک فیلتر صدا نیست، بلکه صدای شما را کاملاً شبیه به یک فرد دیگر می‌کند و طراحی شده تا در هزینه‌های صداپیشه‌های مختلف صرفه‌جویی شود. میشل ادعا کرد:

ما از آنها خواستیم که به جای اجازه دادن به کامپیوتر برای انجام این کار، اجازه دهند خودمان صداپیشگی کنیم.

هنگام ارسال بازی‌ها به Steam، توسعه‌دهندگان موظف هستند افشا کنند که آیا بازی‌های آنها از هر شکلی از هوش مصنوعی تولیدی استفاده می‌کند یا خیر؛ در صورت استفاده بدون تأیید، خطر حذف از فروشگاه را دارند.

صفحه‌ی Steam برای Castle of Secrets شامل یک اخطار درباره‌ی هوش مصنوعی تولیدی است که به سادگی می‌گوید گاهی اوقات از صداپیشگی تولیدی استفاده می‌شود. Serene Questworks هنوز به طور عمومی به این اتهامات پاسخ نداده است.

source

توسط siahnet.ir