29 اسفند 1403 ساعت 20:02
گروه خودروسازی گریت وال موتورز (GWM)، از نسخه جدید و فیسلیفت شاسی بلند آفرودی تانک 300 با تغییرات جزئی در قوای محرکه و کابین رونمایی کرد.
خودرو تانک 300، یکی از اعضای خانواده تانک (Tank) از شرکت بزرگ خودروسازی چینی، گریت وال موتورز (Great Wall Motors) است. این سری از خودروها به طور خاص بر قابلیتهای آفرود و ماجراجویی تمرکز دارند. تانک 300 در دستهبندی شاسی بلندهای سایز متوسط قرار میگیرد و مدتی است که توسط شرکت شتابران خودرو به بازار ایران عرضه شده است.
یکی از نکات بارز تانک 300 طراحی آن است که به شکلی هوشمندانه، المانهای مدرن و امروزی را با مشخصههای خودروهای شاسی بلند قدیمی رترو ترکیب کرده است. این خودرو در بازار چین فیسلیفت شده و اکنون با تغییرات بهروز در دسترس مشتریان قرار دارد. در حالی که نمای بیرونی خودرو در این فیسلیفت بدون تغییر باقی مانده، شاهد یک کابین کاملاً جدید و مدرن در داخل خودرو هستیم.
علاوه بر این، امکان سفارش تانک 300 با یک پیشرانه دیزلی جدید نیز فراهم شده است که تنوع بیشتری را برای خریداران به ارمغان میآورد. در ادامه با بررسی نسخه فیس لیفت تانک 300 همراه اخبار خودرو رسانه گجت نیوز باشید.
تغییرات تانک 300 نسخه فیسلیفت در بازار چین
شاسی بلند پرطرفدار چینی تانک 300 که از سال 2020 در بازار این کشور عرضه شده، در ابتدا به عنوان محصولی از برند Wey، زیرمجموعه شرکت بزرگ گریت وال موتورز، شناخته میشد. اما به دلیل استقبال گسترده و محبوبیت روزافزون این خودرو به سرعت جایگاه خود را به عنوان یک برند مستقل تثبیت کرد. اکنون، پس از گذشت پنج سال از عرضه نسخه اولیه، گریت وال موتورز تصمیم گرفته است تا با ارائه یک نسخه فیسلیفت و بهروزرسانی شده، جان تازهای به تانک 300 ببخشد.
در داخل کابین، یکی از مهمترین تغییرات استفاده از یک فرمان دوپره جدید است که طراحی مدرنتری دارد و حس بهتری را به راننده منتقل میکند. همچنین، صفحه نمایشهای جدید کلاستر و سیستم اطلاعات-سرگرمی نیز جایگزین نمونههای قبلی شدهاند و کیفیت و وضوح بالاتری را ارائه میدهند. نمایشگر مرکزی نیز که پیش از این به صورت یک تبلت مجزا در داشبورد قرار داشت، اکنون با افزایش ابعاد به 14.6 اینچ، تجربه کاربری بهتری را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند.
علاوه بر این، در قسمت زیر نمایشگر لمسی به جای خروجیهای سیستم تهویه و ساعت، یک ردیف کلیدهای فیزیکی و دریچههای تهویه مستطیلی شکل قرار گرفتهاند. این تغییر دسترسی به تنظیمات اصلی خودرو را آسانتر کرده و از شلوغی بیش از حد داشبورد جلوگیری میکند.
یکی از چشمگیرترین تغییرات در کابین تانک 300 فیسلیفت، حذف اهرم دنده سنتی است که پیشتر طراحی نامتعارفی داشت. جایگزین این اهرم، یک اهرم تعویض وضعیت گیربکس است که روی ستون فرمان قرار گرفته است. این تغییر نه تنها فضای بیشتری را در کنسول میانی ایجاد میکند، بلکه دسترسی به سایر کنترلها را نیز آسانتر میسازد و طراحی مدرنتری به کابین میبخشد.
روی کنسول میانی جدید، دو جایگاه برای شارژ بیسیم دستگاههای الکترونیکی، دکمههای کنترلی جدید و همچنین کنترلرهای مربوط به وضعیت انتقال نیرو و حالتهای آفرودی قرار گرفتهاند. این امکانات تجربه رانندگی را بهبود بخشیده و کنترل بیشتری را در شرایط مختلف به راننده ارائه میدهند.
مشخصات فنی TANK 300 FL
تانک 300 فیسلیفت، علاوه بر تغییرات و بهروزرسانیهای داخلی، در بخش فنی نیز دستخوش تحولات مهمی شده است که تجربه رانندگی و عملکرد آن را بهبود میبخشد. مشتریان چینی اکنون میتوانند تانک 300 فیسلیفت را با یک موتور 2.4 لیتری توربودیزل جدید سفارش دهند. این پیشرانه قدرتمند، توانایی تولید 186 اسب بخار را دارد و برای کسانی که به دنبال قدرت و گشتاور بالا هستند، گزینه مناسبی به شمار میرود.
علاوه بر موتور دیزلی، موتور دولیتری توربوشارژر بنزینی با توان 227 اسببخار نیز همچنان در دسترس است. این پیشرانه بنزینی، تعادل خوبی بین قدرت و کارایی ارائه میدهد و برای رانندگیهای روزمره و مسافتهای طولانی مناسب است. در نهایت، نسخه هیبریدی Hi4 با خروجی کامل 408 اسببخار نیز به عنوان آخرین گزینه پیشرانه در دسترس خواهد بود. همچنین تمامی نسخههای تانک 300 فیسلیفت، با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه میشوند.
رونمایی رسمی از تانک 300 فیسلیفت قرار است در اوایل ماه مارس 2025 انجام شود. قیمت تانک 300 هماکنون در بازار چین 199.800 یوان (معادل تقریبی 2 میلیارد و 600 میلیون تومان) است. با این حال، قیمت نسخه جدید و فیسلیفت شده پس از رونمایی رسمی در ماه مارس اعلام خواهد شد. انتظار میرود که قیمت نسخه جدید، با توجه به تغییرات و بهبودهای اعمال شده کمی بالاتر باشد.
source