طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، یکی از توسعهدهندگان سابق GTA 6 معتقد است بازیهای جهان باز به دلیل گستردگی بیش از حد، مخاطبان را سردرگم کردهاند.
اخیراً در Game Developers Conference، کامرون ویلیامز، توسعهدهنده سابق راکستار، به بررسی مشکلات بازیهای جهانباز پرداخته است. ویلیامز که پیش از این سابقه کار بر روی عناوین Grand Theft Auto 6 و Red Dead Online را در کارنامه دارد، پس از ترک راکستار، به شرکت Absurd Ventures پیوسته است.
کامرون ویلیامز تأکید کرده است که دنیاهای بزرگ و وسیع با محتوای زیاد سردرگم کنندهاند و باعث میشوند بازیکنان انگیزه خود را نسبت به کاوش در محیط بازی از دست بدهند. او معتقد است دنیاهایی که ما این روزها در بازی ها تجربه میکنیم، آن قدر گسترده شدند که بازیکنان دیگر انگیزهای برای سفر به فواصل طولانی و پوشش تمامی محتوای بازی ندارند. همچنین وقتی بازیکنان با گزینههای زیادی روبهرو میشوند، گاهی نمیدانند که چه چیزی را باید انتخاب کنند.

کامرون ویلیامز گفته تیم توسعه Absurd Ventures پیوسته در تلاش است از این مشکل جلوگیری کند تا تجربهای عاری از هرگونه سردرگمی برای بازیکنان خلق کند. یکی دیگر از مشکلاتی که ویلیامز مطرح کرده، زمانبر بودن بسیاری از بازیهای جهان باز است. به گفته او این ویژگی که بیشتر در بازیهای رایگان و لایو سرویس وجود دارد، باعث میشود برخی بازیکنان از کاوش در بازی منصرف شوند و تنها بخواهند داستان اصلی بازی را پیش ببرند و به نتیجه برسند. این افراد که ویلیامز آنها را “beeliners” مینامد، تمایل دارند سریع و بدون حواسپرتی از نقطهای به نقطه دیگر بروند و وقت خود را برای محتوای جانبی و ماموریتهای فرعی هدر ندهند.
این موضوع نشان میدهد که با اینکه بازیهای جهان باز میتوانند جذاب باشند، اما اگر وسعت و پیچیدگی دنیای آنها زیاد شود، ممکن است تجربه بازی برای بازیکنان به چالش کشیده شود و آنها از ادامه بازی منصرف شوند. بازی Assassin’s Creed Shadows نیز اگرچه بازی خوبی است، اما از مشکلی که ویلیامز به آن اشاره دارد، رنج میبرد. اهداف بسیار از هم فاصله دارند و دنیای بازی بسیار وسیع است، این باعث میشود حرکت در آن کار سختی باشد و بازیکنان مجبور باشند از مکانیکهای سفر سریع بیش از حد استفاده کنند.
source