به نظر میرسد Grinding Gear Games انتظار نداشت بازی نقشآفرینی اکشن Path of Exile 2 در زمان عرضه حالت دسترسی اولیه (Early Access)، چنین عملکرد خوبی داشته باشد.
این شرکت مستقر در نیوزیلند گمان میکرد که هزینه ورود ۲۵ پوندی بازیکنان را دلسرد کند، اما اینطور نشد. در اوج خود، Path of Exile 2 بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار بازیکن همزمان داشت. به نظر میرسد که این بزرگترین عرضه تاریخ شرکت بوده است.

جاناتان راجرز، بنیانگذار مشترک شرکت و مدیر بازی، در یک مصاحبه اظهار داشت:
این بازی قطعاً و ۱۰۰ درصد یک موفقیت بود. وقتی به زمان عرضه نزدیک شدیم و پیشفروشها و موارد مشابه را دیدیم، ناگهان متوجه شدیم که این ممکن است بزرگترین عرضه تاریخ ما باشد. در نهایت هم همینطور شد. این بزرگترین عرضه ما، با اختلاف قابل توجهای است.
محبوبیت شدید میتواند اوضاع را تغییر دهد. چیزی که قرار بود راهی برای کمک طرفداران متعهد در شکلدهی به پروژه باشد، در نهایت بیشتر شبیه به یک عرضه کامل شد. یعنی اولویتهای توسعه باید تغییر میکردند. شما این را در روزهای اول دیدید؛ جایی که ما شروع به انجام یک سری تغییرات کردیم. تغییراتی مثل تضعیف چیزهایی که نیاز به تضعیف داشتند.
ما بلافاصله با شرایطی مواجه شدیم که معمولاً در بازیهای عرضه کامل انتظار داریم. یعنی تعداد زیادی از بازیکنان گفتند: «اوه، شما دارید بیلد من را خراب میکنید» بنابراین مجبور شدیم بپذیریم که باید با این بازی مانند یک بازی عرضه شده رفتار کنیم و کمی محتاطتر باشیم. کمتر آزمایش کرده و بیشتر مانند یک سرویس زنده (live service) با آن برخورد کردیم.
هر زمان که بازیکن داشته باشید، برنامههای شما تغییر میکنند. این خوب است زیرا شما را مجبور میکند فوراً به نیازهای بازی پاسخ دهید.
توسعهدهندگان زمان کافی برای تست برخی چیزها به اندازه بازیکنان را ندارند. به همین دلیل است که حالا شاهد تلاش بزرگی برای گسترش بخشهایی مثل محتوای انتهای بازی (Endgame) هستیم.
source