به گفته مهندسان، نینتندو می‌خواهد تضمین کند که اجرای GameChat تاثیری منفی بر عملکرد بازی‌ها نمی‌گذارد و بازی‌ها همچنان به‌ صورت روان و بدون مشکل اجرا می‌شوند.

در دایرکت اختصاصی سوییچ ۲ که هفته گذشته برگزار شد، از یک ویژگی‌ کلیدی نینتندو سوییچ ۲ پرده‌برداری شد. این ویژگی که GameChat نام داشت از طریق دکمه C که روی کنترلرهای سوییچ ۲ قرار دارد، فعال می‌شود و به بازیکنان اجازه می‌دهد که از طریق صدا، تصویر و حتی به اشتراک گذاشتن بازی‌هایی که در حال انجامش هستند، به صورت آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنند. اما نکته قابل توجه رزولوشن پایین این ویژگی هنگام پخش زنده بازی‌ها بود.

در گفت‌وگو با GameSpot، تاکوهیرو دوهتا، مدیر توسعه سخت‌افزار سوییچ ۲، و تتسویا ساساکی، مدیر فنی، درباره اینکه چگونه محدودیت‌های فنی باعث شدند بازی‌هایی که از طریق GameChat استریم می‌شوند رزولوشن پایینی داشته باشند، صحبت کردند. این موضوع در دنیایی که استریم‌های یوتیوب، توییچ و حتی دیسکورد را داریم، غیرمنتظره است.

به گفته تاکوهیرو دوهتا، همه چیز به نحوه تخصیص منابع سخت‌افزاری سوییچ ۲ بین نرم‌افزارهای مختلفی که باید اجرا کند، بستگی دارد. به عبارت دیگر، چون کنسول سوییچ ۲ منابع محدودی برای پردازش در اختیار دارد، نینتندو مجبور بوده تصمیم بگیرد این منابع را چگونه بین ویژگی‌های مختلف مانند اجرای بازی‌ها و پشتیبانی از GameChat تقسیم کند. اولویت نینتندو این بوده که تجربه بازی‌ها روان و با کیفیت باشد و از مشکلاتی که ممکن است بر اثر ویژگی‌های دیگر به وجود بیاید، جلوگیری شود. از آنجا که استریم بازی‌ها نیاز به توان پردازشی بالایی دارد، نینتندو نمی‌خواست این ویژگی‌ باعث کاهش کیفیت بازی‌ها شود.

تاکوهیرو دوهتا در این رابطه گفته است:

برای درک بهتر موضوع، باید درباره منابع سخت‌افزاری سیستم توضیح بدهم. به عبارت ساده، هر کنسول نیاز به منابع خاصی (مثل پردازنده، حافظه و پهنای باند شبکه) برای اجرای بازی‌ها و ویژگی‌های مختلف دارد. اگرچه در کنسول نینتندو سوییچ ۲، با سخت‌افزار قویتری نسبت به مدل قبلی طرفیم، اما باز هم مجبور بودیم از منابعی که در اختیار داریم به صورت بهینه استفاده کنیم. ویژگی GameChat به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند همزمان با بازی اجرا شود بدون اینکه در کیفیت یا تجربه بازی مشکلی ایجاد کند. همچنین، علاوه بر منابع پردازشی و حافظه، عوامل دیگری مثل سیستم‌های استریم و شبکه‌ نیز باید در نظر گرفته می‌شدند زیرا برای چت صوتی یا استریم بازی، سیستم باید بتواند به درستی داده‌ها را منتقل کند. همه این موارد در نهایت منجر به کیفیت پایین‌تر ویدیو‌ها در GameChat شدند.

تتسویا ساساکی نیز بر تمایل نینتندو به ارائه بهترین تجربه به بازیکنان تاکید کرده و گفته است:

در طراحی کنسول نینتندو سوییچ ۲، باید اطمینان حاصل می‌شد که بازی‌ها بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند و هیچ ویژگی دیگری (مانند چت صوتی یا اتصال به شبکه) بر عملکرد بازی‌ها تأثیر منفی نمی‌گذارد. زیرا نینتندو می‌خواست بازی‌ها در اولویت قرار گیرند و منابع لازم برای اجرای روان آن‌ها محفوظ بماند. اگرچه سوییچ ۲ توان سخت‌افزاری بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد، اما این منابع هنوز محدود هستند و باید به صورتی تخصیص داده شوند که همه بخش‌ها (مانند بازی‌ها، چت صوتی، و ارتباطات شبکه‌ای) به درستی کار کنند. برای ویژگی‌هایی مانند GameChat یا استریم بازی‌ها، اتصال به شبکه باید پایدار و سریع باشد. به همین دلیل، برای تضمین تجربه‌ای خوب، نینتندو باید همه جنبه‌های فنی (مثل پهنای باند شبکه، سرعت اتصال و… ) را مدیریت می‌کرد.

source

توسط siahnet.ir