09 اردیبهشت 1404 ساعت 08:15
در مراسمی با حضور مدیران شرکت دیدار، قابلیت های جدید نرم افزار CRM دیدار شامل اپلیکیشن موبایل و سامانه تیکتینگ خدمات پس از فروش، معرفی شد.
بر اساس جدیدترین اخبار داخلی، روز گذشته مراسمی با حضور مدیران و اعضای شرکت دیدار و اصحاب رسانه برگزار شد و این شرکت از قابلیت های جدید نرم افزار CRM خود رونمایی کرد. شرکت دیدار، قابلیتهای «اپلیکیشن موبایل دیدار» و «سامانه مدیریت تیکتینگ خدمات پس از فروش» را با هدف بهبود فرایندهای پشتیبانی مشتریان، افزایش دسترسیپذیری کاربران و توسعه فروش ارائه میکند. همچنین مدیران شرکت دیدار در این مراسم، روند توسعه این قابلیتها و اهمیت استراتژیک آنها را تشریح کردند.
سهند هاشمی، معاون عملیات دیدار در ابتدای صحبتهای خود به بیان فلسفه شکلگیری این نرم افزار پرداخت. وی در این رابطه اظهار کرد طبق آمارهای موجود، 44 درصد فروشندگان فقط یک بار بعد از مذاکره اولیه با مشتری تماس میگیرند؛ اما 80 درصد فروشهای موفق به بیش از پنج بار پیگیری نیاز دارند. به همین دلیل، کسبوکارها نیازمند ابزاری هستند که پیگیری مستمر را به شکلی ساده و موثر انجام دهند و «دیدار» نیز از همین نیاز ساده شکل گرفت.
بهگفته سهند هاشمی، بر اساس همین نیاز، کارخانه فروش دیدار بهعنوان سیستمی که مانند یک خط تولید، مراحل مختلف تماس، مذاکره و پیگیری را بهصورت ساختارمند انجام میدهد، طراحی شد. شروع دیدار با قابلیتهای سادهای مانند یادآورها و پنلهای پیامکی بود، اما در ادامه زیرساختی برای توسعه فیچرهای پیشرفتهتر ایجاد شد. وی در ادامه افزود:
ما بر این باوریم که نباید از یک نرم افزار انتظار معجزه داشته باشیم و انتظار ما باید بهبود مداوم باشد. طبق تحلیلهای انجام شده، هشتاد درصد مشتریان موفق دیدار، بهصورت سالانه با افزایش فروش قابل توجهی روبهرو میشوند و تقریبا 20 تا 30 درصد آنها با تداوم استفاده میتوانند به رشد فروش 300 درصدی دست پیدا کنند.
معاون عملیات دیدار همچنین بیان کرد ما صرفا یک ابزار فروش نیستیم و همراه کسبوکارها در مسیر رشد پایدارشان خواهیم بود. شعار دیدار نیز بر اساس همین اصل انتخاب شده که عبارت است از: «روشنترین مسیر شکوفایی کشورها، از رشد پایدار کسبوکارهای کوچک و متوسط میگذرد.»
در ادامه این مراسم، مدیر فروش دیدار، یعنی آقای محمدجواد کریمی به ضرورت توسعه خدمات پس از فروش اشاره کرد و به نقل از یکی از بزرگان حوزه فروش گفت معامله پایان فروش نیست، بلکه آغاز یک تعهد است. او اضافه کرد ما در دیدار همیشه بر قابلیتهای فروش تاکید داشتیم، ولی در تعامل با مشتریان، بهخصوص شرکتهای بزرگ، به این نتیجه رسیدیم که بعد از فروش، در فرایندهای خدمات پس از فروش نیز خلا داریم. ما طبق بازخورد مشتریان، متوجه شدیم که نیاز به ابزاری برای مدیریت شکایتها، درخواستهای خدمات و پیگیریهای پس از فروش، احساس میشود. به همین دلیل، سامانه مدیریت تیکتینگ خدمات پس از فروش را توسعه دادیم که تیمهای پشتیبانی و خدمات با آن میتوانند همانند تیم فروش، به مدیریت فرایندهای خود در دیدار بپردازند.
محمدجواد کریمی در خصوص پروژههای موفق اخیر شرکت دیدار اظهار کرد شرکتهای بزرگی مثل دلپذیر، گروه صنعتی عباسپور، گروه خودرویی ستوده با بیش از 130 کاربر فعال و لبنیات صباح از سامانههای جدید دیدار استفاده میکنند و توانستهاند خدمات بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و استفاده از قابلیتهای دیدار را در سطح سازمانی خود گسترش دهند. وی در رابطه با اهمیت اپلیکیشن موبایل دیدار نیز بیان کرد:
دیدار همیشه یک نرم افزار تحت وب بوده، ولی با هدف دسترسی سریعتر و راحتتر به توسعه اپلیکیشن موبایل دیدار پرداختیم؛ چرا که بازارهایی مثل صنعت املاک که هنوز فرایندهایشان بهصورت سنتی انجام میشود، به اپلیکیشن موبایل نیاز دارند. اپلیکیشن موبایل دیدار میتواند کمک بیشتری به توسعه بازار و جذب کاربران بیشتر کند.
در انتهای این مراسم، مهدی وکیلی بهعنوان کارشناس محصول دیدار، ویژگیهای فنی قابلیت های جدید محصولات دیدار را تشریح کرد و گفت اپلیکیشن موبایل دیدار برای سیستم عامل اندروید و آی او اس طراحی شده و مدیریت سرنخها، ثبت فعالیتهای فروش و پشتیبانی از ارتباطات تیمی از جمله امکانات آن محسوب میشود. همچنین از اهداف اصلی طراحی و توسعه این اپلیکیشن میتوان به دسترسی سریع و راحتتر و تجربه کاربری آسانتر اشاره کرد.
مهدی وکیلی در توضیح سامانه مدیریت تیکتینگ خدمات پس از فروش نیز گفت مشتریان در این سامانه میتوانند درخواستهای خدماتی خود را بهصورت آنلاین ثبت و آن را پیگیری کنند و دیگر نیازی به تماس تلفنی یا ایمیلهای متعدد نخواهد بود. با این فرایند، سرعت پاسخگویی و رضایت مشتریان، بهطور قابل توجهی بهبود مییابد.
کارشناس محصول دیدار در ادامه صحبتهای خود اضافه کرد که این توسعهها در راستای هدف اصلی دیدار، یعنی بهبود مستمر تجربه مشتریان و راحتتر شدن فرایندهای فروش و پشتیبانی صورت گرفته و در آینده هم برنامههای زیادی برای توسعه امکانات نرم افزار دیدار داریم. ایمان بهبودی، مدیر محصول دیدار نیز گفت دیدار قصد دارد نخستین CRM ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی باشد و میخواهیم در سالهای آینده هم به مدلهای درآمدزایی جدیدی دست پیدا کنیم و صرفا در حوزه ارائه خدمات CRM نباشیم.
source