بازی Black Myth: Wukong در آخرین ماه سال ۲۰۲۴ (آذر تا دی ۱۴۰۳) بهصورت فیزیکی عرضه شد و ناشر از فروش نسخه فیزیکی بسیار راضی است.
Black Myth: Wukong بزرگترین عرضه سال گذشته بود و موفق به کسب جوایز متعددی شد، از جمله جایزه بازی سال استیم. این عنوان تاکنون بیش از ۲۵ میلیون نسخه فروش داشته و به پرفروشترین بازی ساختهشده توسط استودیوهای چینی تبدیل شده است. در حالی که تیمهای بسیاری از عرضه نسخه فیزیکی صرفنظر کرده و تمرکز خود را تنها بر بازار دیجیتال گذاشتهاند، ناشر Black Myth: Wukong اعلام کرد که عرضه فیزیکی این بازی باعث نجات برخی کسبوکارها شده است.
در گفتوگویی با وبسایت The Gamer طی رویداد LVL UP Expo، مایک یام، مدیرعامل PM Studios، درباره عرضه فیزیکی Black Myth: Wukong صحبت کرد و گفت که این نسخه عملکرد فوقالعادهای داشته است. او با اینکه آمار دقیقی ارائه نداد (چرا که این اطلاعات محرمانه نگه داشته شدهاند)، تأکید کرد که تمام توزیعکنندگان و شرکای تجاری از نتایج راضی بودهاند و این موفقیت حتی باعث نجات کسبوکار بسیاری از آنها شده است. مایک در این باره گفت:
در ایام کریسمس و بعد از سال نو تماسهای زیادی داشتم؛ همه از من تشکر میکردند و میگفتند که این نسخه فیزیکی کسبوکارشان را نجات داده است.
او همچنین بر اهمیت عرضه فیزیکی بازیها تأکید کرد و گفت که در بسیاری از مناطق، مردم همچنان منتظر نسخه فیزیکی بازی هستند چون به اینترنت پرسرعت یا فناوری پیشرفته دسترسی ندارند. او افزود:
در مناطقی که سرعت اینترنت پایین است یا پهنای باند محدودی دارند و کاربران مجبورند برای مصرف دیتا هزینه بپردازند، بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر نسخه فیزیکی بازی بودند.
مایک همچنین درباره این صحبت کرد که در فروشگاهها راحتتر میتوان توجه افراد را جلب کرد، زیرا هر کسی که در حال گشتوگذار است میتواند بازی را ببیند.
source