بر اساس شایعات منتشر شده در فضای مجازی، نسخه بعدی PSSR (افزایش دهنده وضوح مبتنی بر هوش مصنوعی در پلی استیشن ۵ پرو) با بهبودهای قابل توجهی همراه خواهد بود.
ویدیوی جدید کانال Moore’s Law is Dead در یوتیوب (این کانال قبلاً اطلاعات درستی درباره پلی استیشن ۵ پرو و فناوری PSSR قبل از معرفی رسمی منتشر کرده بود) اشاره دارد سونی در حال توسعه یک شبکه عصبی سبکتر است که زمان پردازش کمتری برای بزرگنمایی (upscale) نیاز دارد و قادر خواهد بود کیفیت تصویر بالاتری ارائه دهد. در حال حاضر، PSSR به وضوح پایه ۸۶۴p نیاز دارد که نسبت به گزینه Ultra Performance در DLSS شرکت NVIDIA بسیار زیاد محسوب میشود. گفته شده نسخه بعدی PSSR قادر خواهد بود با استفاده از تصاویری با وضوحهای پایینتر به کیفیت بالا و بسیار خوبی دست یابد.
بر اساس ادعای این منبع، یکی از دلایل اصلی توسعه این نسخه جدید، اجرای بازیها در رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین گرفتن خروجی 8K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. اگرچه برخی بازیها در حال حاضر نیز با نسخه فعلی PSSR در رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا میشوند. نسخه جدید PSSR با هدف بهبود عملکرد بازیهایی ساخته شده که اکنون در محدوده ۷۰ تا ۸۰ فریم در ثانیه اجرا میشوند. همچنین، این ویژگی روی کیفیت تصاویر نیز تاثیر خواهد گذاشت و شاهد جهشی مشابه رفتن از FSR 2.0 به FSR 3.1 خواهیم بود.
علاوه بر این، نسخه جدید این فناوری از وضوح تصویر گستردهتری از جمله 1440p و 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم ثابت پشتیبانی میکند. نسخه فعلی PSSR تنها خروجی 4K ارائه میدهد. همچنین، طبق گزارشها احتمالاً در بازیهایی که از PSSR استفاده نمیکنند نیز شاهد بهبود کیفیت خواهیم بود. در این موارد، از فناوری MFSR (نوعی آپاسکیلر) استفاده خواهد شد که جایگزینی برای TAA بوده و تصویر واضحتری ارائه میدهد.
با توجه به اینکه نسخه فعلی PSSR در پلی استیشن ۵ پرو عملکردی متغیر و نامطمئن داشته است، تعجبی ندارد که سونی به دنبال توسعه نسخهای جدید باشد که احتمالاً برای نسل آینده کنسولها مانند پلیاستیشن ۶ نیز استفاده خواهد شد. امیدواریم زمان زیادی تا رونمایی از این نسخه ارتقاء یافته باقی نمانده باشد.
source