با نزدیک شدن به زمان انتشار Death Stranding 2: On the Beach، هیدئو کوجیما، کارگردان بازی، جزئیات جدیدی از این اثر را به اشتراک گذاشته است. او اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله Edge، به مضامین اصلی عنوان مذکور پرداخت و آن‌ها را با آثار قبلی خود مقایسه کرد.

کوجیما در این مصاحبه اشاره کرد که برخی از مضامین سری Metal Gear از فقدان پدرش الهام گرفته‌اند. این مسئله که چندان دور از ذهن نیست، چراکه مفاهیمی مانند والد بودن و انتقال ژن‌ به نسل بعد، از ارکان داستانی اکثر بازی‌های Metal Gear به شمار می‌روند. او توضیح می‌دهد که Death Stranding نیز با وجود برخورداری از مفهوم مذکور، بازیکنان در آن در نقش یک پدر قرار می‌گیرند، نه یک فرزند. این یک تغییر ظریف اما معنادار از زاویه دید روایی کوجیما است.

وی در این باره اظهار داشت:

فقدان پدرم یکی از مضامین اصلی سری Metal Gear بود. این بازی‌ها به موضوع نحوه فراتر رفتن از والدین می‌پردازند. اما Death Stranding از زاویه‌ای دیگر نگاه می‌کند. بازیکن در نقش پدر قرار می‌گیرد و از فرزند خود مراقبت می‌کند.

شایان ذکر است که علاوه بر مفاهیم ژن و میم، سری Metal Gear در بخش‌های مختلف خود اشارات پررنگی به مقوله والدگری دارد. برای مثال، تبار سالید اسنیک و رابطه‌اش با شخصیت‌هایی چون مریل، که خود در طول داستان با چالش‌هایی درباره رابطه‌اش با پدرش مواجه است، به تقویت این مضمون در داستان کمک کرده‌اند و بر اهمیت مفهوم والد بودن در این فرنچایز تأکید دارند.

در مورد Death Stranding نیز مضامینی از والدگری در نسخه اول بازی به‌ ویژه در رابطه با ماهیت BTها و BBها دیده می‌شود. شخصیت Malingen، که با لقب «مامان» شناخته می‌شود، نمونه‌ای واضح است، چراکه مفهوم مادر بودن بخش محوری هویت او را تشکیل می‌دهد. همچنین داستان اصلی بازی حول محور پدری می‌چرخد که برای انتقام از مرگ فرزندش تلاش می‌کند، و سم پورتر بریجز، شخصیت اصلی، با پیشروی در داستان بیشتر نقش یک پدر را به خود می‌گیرد.

کوجیما در ادامه افزود:

فکر می‌کنید همه چیز را درباره‌ فرزند خود می‌دانید، اما همواره چیزهایی وجود دارند که از آن‌ها بی‌خبری هستید. در نسخه اول Death Stranding، سم همراه با لو سفر می‌کند، اما متوجه نمی‌شود که لو واقعاً کیست. در نسخه دوم، این موضوع تغییر کرده است. درست مانند والدینی که کودکی را به فرزندی پذیرفته‌اند و شاید همه چیز را درباره‌اش ندانند. ممکن است پرسش‌هایی داشته باشند. این همان احساسی است که می‌خواستم در بازیکن ایجاد کنم.

کوجیما در این مصاحبه به تفاوت میان Death Stranding 2 و نسخه‌ اول آن پرداخت و آن را با تفاوت‌های بین دو فیلم علمی-تخیلی کلاسیک Alien و دنباله‌ اکشن‌محور آن یعنی Aliens مقایسه کرد.

فیلم اول ریدلی اسکات واقعاً ترسناک بود. موجوداتی مثل فیس‌هاگرها و هیولاهایی که از سینه‌ی انسان بیرون می‌زدند، ترسناک بودند و در ابتدا هیچ‌کس نمی‌دانست ماجرا از چه قرار است.

هنگامی که جیمز کامرون برای ساخت دنباله‌ Aliens وارد عمل شد، تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرد او فیلم را از فضای وحشت دور و به اثری اکشن تبدیل کرد. این تصمیم، بعد جدیدی به داستان بخشید که برای مخاطبان ناآشنا و غیرمنتظره بود. این دقیقاً همان چیزی است که من در ساخت این دنباله مدنظر داشتم. حالا که همه با دنیای Death Stranding آشنا هستند، نبردهایی را به بازی اضافه کرده‌ایم تا بعد جدیدی به آن بدهیم.

بازی Death Stranding 2: On the Beach در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ (۵ تیر ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

source

توسط siahnet.ir