امروزه ایجاد یک ارتباط بهینه و پایدار در محیط‌های کاری برای کسب‌وکارها از نان شب هم واجب‌تر است. در همین راستا بسیاری از سازمان‌ها از دستگاه سانترال برای مدیریت تماس‌های خود استفاده می‌کنند. 

دستگاه سانترال پاناسونیک ابزاری شناخته‌شده در شرکت‌هاست که زمانی راهکاری قابل‌اطمینان برای برقراری ارتباطات سازمانی محسوب می‌شد. بااین‌حال این روزها سانترال پاناسونیک دیگر پاسخگوی نیازهای مدرن نیست و در عصر دیجیتال جای خود را به ابزار به‌روزتر داده است.

در این مطلب ضمن معرفی تلفن سانترال مجازی، جایگزینی مناسب برای سانترال پاناسونیک به شما معرفی می‌کنیم. همچنین با نگاهی ریزبینانه به معایب این ابزار ارتباطی سنتی، می‌گوییم که چرا وقت آن رسیده که از سانترال پاناسونیک دل بکنید. اگر به‌دنبال ابزاری کاربردی و به‌صرفه برای مدیریت ارتباطات کسب‌وکارتان هستید، تا پایان همراه ما باشید.

دستگاه سانترال پاناسونیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه سانترال یکی از نیازهای اصلی کسب‌وکارها برای بهبود ارتباطات داخلی و پاسخ‌گویی سریع و حرفه‌ای به مشتریان است. این ابزار در واقع دستگاه یا سروری است که برقراری ارتباط مؤثر میان همکاران را ممکن می‌سازد و تماس‌های ورودی و خروجی را به‌صورت متمرکز کنترل می‌کند.

سانترال یا مرکز تلفن چیزی شبیه به مخابرات است که خطوط مختلف را دریافت می‌کند و آن را به چندین خط داخلی وصل می‌کند. دستگاه سانترال امکانی برای کارکنان فراهم می‌کند تا به خطوط داخلی دسترسی داشته باشند و به‌راحتی با همکاران خود ارتباط برقرار کنند. به عبارت ساده‌تر، دستگاه سانترال چند خط را به ده‌ها یا حتی صدها خط داخلی تبدیل می‌کند تا هر فرد یا واحد نیاز به خط تلفن مجزا نداشته باشد.

دستگاه سانترال پاناسونیک نامی آشنا میان مراکز تلفن است که در صورت نصب و نگهداری درست، پایداری خوبی از خود نشان می‌دهد. این برند محبوب سال‌هاست که راه خود را به دفاتر و سازمان‌های ایرانی باز کرده و امتحان خود را پس داده است. سانترال پاناسونیک اشکال متنوعی دارد که شما بسته به نیاز کسب‌وکار خود می‌توانید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مختلف آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از تلفن سانترال برای کسب‌وکارها

تلفن سانترال راه‌حلی هوشمندانه برای مدیریت تماس‌هاست که از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. از سانترال آنالوگ گرفته تا سیستم‌های سانترال اینترنتی مزایای فراوانی برای سازمان‌ها به‌همراه داشته‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را آورده‌ایم.

مدیریت متمرکز تماس‌ها

استفاده از دستگاه سانترال شما را از خرید چندین خط تلفن بی‌نیاز می‌کند که این امر منجر به مدیریت بهتر تماس‌ها می‌شود. با وجود این ابزار تماس‌های ورودی به‌صورت متمرکز به منشی یا اپراتور هدایت می‌شود و سپس به بخش‌های داخلی موردنظر انتقال می‌یابد. این موضوع نظم در پاسخ‌گویی و هماهنگی میان واحدها را بهبود می‌بخشد و با مدیریت تماس‌ها، از حجم تماس‌های بی‌پاسخ می‌کاهد.

کاهش هزینه‌های تماس‌های داخلی

سازمان‌ها یا شرکت‌های بزرگ بخش‌ها یا طبقات متعدد دارند که کارکنان هر واحد برای برقراری ارتباطات سریع از خطوط تلفن استفاده می‌کنند. تلفن سانترال با فراهم‌کردن ارتباطات داخلی رایگان راه‌حلی مناسب و اقتصادی برای تعامل پرسنل در واحدها و طبقات مختلف است.

مدیریت برقراری ارتباط با مشتریان

یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران سازمان‌ها، پاسخ‌دهی حرفه‌ای و محترمانه به مشتریان برای ارائه خدمات بهتر است. با استفاده از تلفن سانترال شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل، پاسخ مشتریان را بدهید و آن‌ها را به داخلی مربوطه وصل کنید. این امر ضمن افزایش رضایت مشتریان، جلوه‌ای حرفه‌ای به سازمان می‌بخشد و به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند.

امکان ضبط و پیگیری تماس‌ها

یکی از قابلیت‌های مهم دستگاه سانترال، ضبط مکالمات تلفنی است که امکان پیگیری پیشنهادها و شکایت‌ها را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند. همچنین این قابلیت اجازه ارزیابی رفتار پرسنل با مشتریان را به مدیریت مجموعه می‌دهد تا کیفیت ارائه خدمات بهبود یابد.

کنترل و نظارت بر تماس‌ها

تلفن سانترال معمولاً امکان گزارش‌گیری از مکالمات تلفنی، تماس‌های ورودی و خروجی و تماس‌های ازدست‌رفته را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند. ازاین‌رو شما می‌توانید ارزیابی مناسبی از تعداد تماس‌های ورودی، مدت‌زمان مکالمات، تماس‌های بی‌پاسخ و… داشته باشید. همچنین در صورت لزوم امکان مسدودسازی تماس‌های مزاحم نیز از طریق دستگاه سانترال برایتان وجود دارد.

دستگاه سانترال پاناسونیک

5 دلیل برای دور انداختن دستگاه سانترال پاناسونیک

دستگاه سانترال پاناسونیک همچون بسیاری از ابزارهای سنتی، به پایان زمان استفاده خود نزدیک می‌شود تا جا برای فناوری‌های جدید باز شود. البته اگرچه هنوز هم این دستگاه‌ها در بسیاری از سازمان‌ها به چشم می‌خورند، اما استفاده از آن‌ها به‌جای مزیت، ممکن است مانعی در مسیر چابکی و رشد سازمان محسوب شود. برخی از دلایل عدم‌استفاده از دستگاه سانترال پاناسونیک را در ادامه آورده‌ایم.

هزینه بالای خرید تجهیزات و نگهداری آن‌ها

یکی از دلایل مهم حذف دستگاه سانترال پاناسونیک، هزینه بالای تجهیزات، نصب و نگهداری آن است. برای استفاده از این ابزار شما باید ضمن خرید دستگاه اصلی و تجهیزات جانبی آن، هزینه‌ای را برای نصب و کابل‌کشی و نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دستگاه‌ها در نظر بگیرید. در نتیجه باتوجه‌به شرایط فعلی اقتصادی و افزایش چشمگیر هزینه‌ها، استفاده از سیستم‌های سنتی دستگاه سانترال مقرون‌به‌صرفه نیست.

محدودیت دسترسی برای همکاران دورکار

امروزه شرایط و روند کاری با گذشته متفاوت است و بسیاری از پرسنل به‌صورت دورکار با سازمان‌ها همکاری دارند؛ ازاین‌رو مدیران شرکت‌ها باید زیرساخت مناسب برای این نوع همکاری را فراهم کنند و استفاده از ابزار نوین را در دستور کار خود قرار دهند. متأسفانه سانترال پاناسونیک محدود به دفتر کار است و دسترسی به آن برای همکاران دورکار ممکن نیست.

پیچیدگی در نصب دستگاه سانترال پاناسونیک

نصب سانترال پاناسونیک نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد. نصب، تنظیم و عیب‌یابی این دستگاه باید توسط فردی متخصص و ماهر انجام شود که گاهی در برخی مناطق پیداکردن این افراد چندان آسان نیست. همچنین سیم‌کشی دستگاه سانترال که زمانی امری مرسوم بود، امروزه توجیه اقتصادی ندارد و فضای کاری سازمانتان را محدود می‌کند.

محدودیت و دشواری در مقیاس‌پذیری

اضافه‌کردن خطوط جدید در صورت استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک نیاز به ماژول‌های فیزیکی و خرید تجهیزات جدید دارد. این امر برای کسب‌وکار‌های بزرگ که هر لحظه باید در کمترین زمان با رشد سریع سازمان سازگار باشند، چالشی غیرضروری به‌شمار می‌آید.

نیاز به فضا برای نگهداری تجهیزات فیزیکی

دستگاه سانترال پاناسونیک برای افرادی که دفتر کار ثابت ندارند یا به‌صورت مجازی فعالیت می‌کنند، ابزار مناسبی نیست؛ زیرا استفاده از آن نیاز به فضای فیزیکی برای نصب، کابل‌کشی و نگهداری دارد. همچنین در صورت جابه‌جایی باید دستگاه سانترال مجدداً تنظیم شود که این موضوع نیز ممکن است موجب دردسرتان شود.

سانترال مجازی؛ بهترین جایگزین برای سانترال پاناسونیک

حال که با محدودیت‌های سانترال پاناسونیک آشنا شدیم، شاید با خود بگویید پس بهترین دستگاه سانترال کدام است؟ سانترال مجازی نسل جدید مراکز تلفن است که بدون نیاز به خرید تجهیزات فیزیکی و در بستر اینترنت، تماس‌های شما را مدیریت می‌کند.

 

این فناوری نوینِ مبتنی بر وب تمام امکانات دستگاه سانترال را دارد و با کاهش هزینه‌های پنهان، امکان کنترل و نظارت بهینه‌تر تماس‌ها را برایتان فراهم می‌کند. همچنین انتخاب سانترال مجازی گامی روبه‌جلو برای هوشمندسازی سازمان‌هاست که شما را با عصر دیجیتال هم‌سو می‌سازد.

مراحل و هزینه‌های راه‌اندازی تلفن سانترال مجازی

برخلاف دستگاه‌های سانترال سنتی که راه‌اندازی و نصب آن‌ها دردسر فراوانی دارد، اجرای سانترال مجازی چندان سخت نیست. برای استفاده از این سیستم کافی است یک شرکت معتبر ارائه‌دهنده این سرویس را انتخاب و باتوجه‌به نیاز خود، بسته مناسب را خریداری کنید.

سانترال مجازی روی خط تلفن ثابت اجرا می‌شود که برای تنظیم آن می‌توانید به پنل کاربری خود مراجعه کنید؛ بنابراین برای تنظیمات داخلی، صندوق صوتی، صف تماس و سایر قابلیت‌ها نیاز به خرید هیچ دستگاهی نیست و تمام کارها به‌صورت آنلاین در یک پرتال انجام می‌شود.

مزایای سانترال مجازی

سانترال مجازی انتخابی زیرکانه برای کسب‌وکارهای امروزی است که استفاده از آن مزایای فراوانی به‌دنبال دارد. برخی از مزایای راه اندازی تلفن سانترال عبارت‌اند از:

  • عدم‌نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری و سیم‌کشی
  • کاهش هزینه‌های سازمان
  • امنیت بالا و به‌روزرسانی منظم
  • امکان دسترسی همکاران دورکار به سانترال مجازی
  • اجرا و نصب سریع و بدون دردسر
  • مقیاس‌پذیری راحت
  • هماهنگی ساده در صورت تغییر نیازهای سازمان
  • تنوع امکانات و قابلیت‌ها
  • عدم‌نیاز به دفتر کار فیزیکی
  • هماهنگی و یکپارچه‌سازی با سایر سیستم‌ها

امکانات تلفن سانترال مجازی دفتر شما

سانترال مجازی دفترشما؛ راهکاری مقرون‌به‌صرفه برای مدیریت ارتباطات

اگرچه سانترال پاناسونیک دهه‌هاست که مهمان بسیاری از سازمان‌های ایرانی است، اما سانترال مجازی در سال‌های اخیر عملکرد بهتری از خود نشان داده است. این مرکز تلفن اینترنتی با حذف تجهیزات فیزیکی و محدودیت‌های مکانی، راه‌حلی مدرن برای کنترل تماس‌ها به‌حساب می‌آید و هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد.

«دفترشما» یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان سرویس سانترال مجازی است که با هزینه مناسب یک مرکز تلفن اینترنتی فول‌امکانات در اختیارتان قرار می‌دهد. راه‌اندازی ارزان و سریع، تنظیمات ساده و آنلاین و قابلیت‌های متنوع برخی از ویژگی‌های سانترال مجازی «دفترشما» محسوب می‌شوند. همه افراد می‌توانند به مدت 2 هفته از تلفن سانترال رایگان استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 021284205 تماس بگیرید یا به وب‌سایت دفترشما مراجعه کنید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

source

توسط siahnet.ir