بازی Clair Obscur: Expedition 33 به دلایل بسیاری در صنعت بازی برجسته شده است؛ علاوه بر جلوههای بصری خیرهکننده، گیمپلی، موسیقی متن و روایت، این بازی گواهی شده بر اینکه تجربیات AA با قیمت مناسب چگونه میتوانند با تولیدات پر هزینه AAA امروزی رقابت کنند.
در واقع، با حرکت سریع صنعت به سمت بازیهای هرچه گرانتر، Clair Obscur: Expedition 33 به نوعی الهامبخش تیمهای کوچکتر شده است. به گفته ناشر Kepler Interactive، افزایش احتمالی قیمت به ۸۰ تا ۱۰۰ دلار فرصتهای بیشتری برای بازیهای کوچکتر ایجاد خواهد کرد تا بدرخشند.
متیو هاندراهان، مدیر پرتفوی Kepler Interactive، در مصاحبه با سایت Gamesindustry درباره تصمیم انتشار Clair Obscur: Expedition 33 با قیمت تنها ۵۰ دلار صحبت کرد.
قیمت ۵۰ دلاری در ابتدا با انتقاداتی از سوی بازیکنانی که فکر میکردند عنوان ما بسیار کوتاه یا کمکیفیت خواهد بود، مواجه شد. اما از آنجا که تجربه نهایی فراتر از انتظارات بود، این قیمتگذاری پیروزی بزرگی برای استودیو محسوب میشود.
به گفته او، با گرانتر شدن بازیهای AAA، بازیهای کوچکتر فرصت بیشتری برای متمایز شدن خواهند داشت.
او معتقد است صنعت میتواند با ادامه ارائه کیفیتی همسطح Clair Obscur: Expedition 33 در بازیهای ۴۰ تا ۵۰ دلاری آینده، نگرش بازیکنان نسبت به بازیهای ارزانتر را نیز تغییر دهد.
با تمایل غولهای بازی به قیمتگذاری بازیها تا ۸۰ دلار و شایعاتی درباره قیمت احتمالی ۱۰۰ دلاری GTA 6، به نظر میرسد عنوانهای AA فرصت طلایی پیش رو دارند.
source