11 تیر 1404 ساعت 11:52
کمپانی ایتالیایی فراری از خودرو کوپه آمالفی به عنوان جایگزینی مناسب برای روما رونمایی کرد. این خودرو لوکس چه مشخصات و امکاناتی دارد؟
در کنار لامبورگینی که از خودروسازان مشهور و محبوب ایتالیاست، فراری خوش میدرخشد. این برند خودروسازی سالهاست در زمینه طراحی و تولید خودروهای لوکس و نسبتا گران قیمت فعالیت دارد و به تازگی از یک کوپه چهارنفره به نام آمالفی رونمایی کرده است.
معرفی فراری آمالفی کوپه
فراری آمالفی به عنوان جدیدترین خودرو ایتالیاییها، رسما معرفی شده است. این خودرو کوپه با چهار صندلی و یک پیشرانه در محور جلو، جانشین قطعی روما به شمار میرود. این خودرو به لحاظ طراحی ظاهری از المانهای فراری روما الهام گرفته و در عین حال موفق شده، زبان طراحی جدید و سبک تازهای برای خودش دست و پا کند.
طراحی ظاهری و کابین
در نمای جلو فراری آمالفی، المانها با سبک سایر محصولات این خودروساز ایتالیایی هماهنگ بوده و هارمونی جالب توجهی ایجاد کرده است. ظاهر جلو خودرو با چراغهای باریک و نوار مشکی بین آنها، حس جسارت و پویایی را به بیننده منتقل میکند. عاشقان دنیای خودروهای کوپه میدانند که این سبک طراحی قبلا در مدلهایی مثل SF90 و دودیچی چیلیندری به کار رفته و اکنون در آمالفی دیده میشود.
بهروزرسانیهای آمالفی به طراحی ظاهری محدود نمانده و کابین داخلی این خودرو لوکس و گران قیمت تغییر و تحولاتی داشته است. با وجود این تغییرات، ابعاد کلی و تناسبات بدنه خودرو شباهت زیادی با مدل قبلی یعنی روما دارد. به همین دلیل، برخی کارشناسان از آمالفی بهعنوان یک فیس لیفت یاد میکنند تا یک طراحی کاملا جدید.
نمای عقب آمالفی با چراغهای مستقل طراحی شده و دید بصری خاص و منحصربهفردی ایجاد کرده است. همچنین، یک نوار تزئینی مشکی بین چراغهای داخلی قرار گرفته تا هماهنگی بیشتری در طراحی پشت خودرو به وجود آورد. این جزئیات ظاهری باعث شدهاند تا فراری آمالفی ظاهری مدرن و در عین حال وفادار به سبک کلاسیک برند داشته باشد.
خودرو کوپه فراری با تغییرات قابل توجهی در فضای داخلی به میدان آمده و در راستای بهبود تجربه رانندگی گام برداشته است. یکی از مهمترین بهروزرسانیهای کابین، حذف دکمههای لمسی خازنی روی فرمان است. (واکنشها به این دکمهها در مدل قبلی منفی بود) حالا فراری بهجای آنها از دکمههای فیزیکی باکیفیت استفاده کرده تا راننده تسلط بیشتری روی المانهای مختلف داشته باشد.
یکی دیگر از نکات جالب این خودرو، جایگزینی دکمه استارت لمسی با یک کلید فیزیکی از جنس تیتانیوم در سمت چپ فرمان است. این تغییر نه تنها حس بهتری به راننده منتقل میکند، بلکه به اصالت طراحی فراری نیز وفادار مانده است. با این رویکرد، کابین آمالفی ترکیبی از فناوری روز و حس کلاسیک رانندگی را ارائه میدهد.
قوای فنی
در سینه آمالفی یک پیشرانه 3.8 لیتری 8 سیلندر توئین توربو قرار گرفته که توان خروجی بهتری نسبت به فراری روما دارد. در شرایط ایده آل، موتور قادر به تولید 640 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور است و وظیفه انتقال نیروی محرکه به چرخهای عقب بر عهده یک گیربکس 8 سرعته دبل کلاچ است.
براساس اعلام شرکت فراری، آمالفی میتواند ظرف مدت 3.3 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن 318 کیلومتر بر ساعت است. علیرغم اینکه موتور این خودرو با روما یکی است، آمالفی توان خروجی بیشتری دارد، زیرا میل لنگهای آن سبکتر، بلوک موتور با ماشین کاری دقیقتر شده و از روغن با ویسکوزیته کمتر استفاده میکند.
دلیل افزایش توان 20 اسب بخاری این کوپه نسبت به روما، افزایش عملکرد از طریق سیستم مدیریت پیشرفته توربوشارژ بوده است. هم اکنون امکان کنترل مستقل سرعت چرخش دو توربوشارژ با کالیبراسیون اختصاصی فراهم شده و دریچه گاز پاسخگویی بهتری نسبت به قبل دارد.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
به انضمام تحولات گسترده فراری آمالفی در زمینه طراحی ظاهری و کابین و قوای محرکه، باید به آپشنهای این خودرو لوکس نیز اشاره کرد. سیستم ترمز با سیم از دودیچی چیلیندری قرض گرفته شده تا راننده حس بهتری داشته باشد. به منظور افزایش پایداری در سرعتهای بالا، اسپویلر عقب به صورت اتوماتیک باز میشود و براساس ادعای فراری، این خودرو با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، 110 کیلوگرم داون فورس تولید کرده و 4 درصد به مقاومت هوا اضافه میکند.
برای تنظیم زاویه فرمان، حرکات تعلیق و مدیریت انحراف، میتوانید از نرم افزار ساید اسلیپ کنترل 6.1 فراری استفاده کنید. این سیستم نرم افزاری به عنوان یک سیستم کنترل مرکزی، ورودیهای ماشین را مدیریت خواهد کرد.
قیمت و تاریخ عرضه
علیرغم اینکه هنوز تاریخ رسمی عرضه فراری آمالفی مشخص نشده، اما گمانهزنیها نشان میدهند که تولید این خودرو تا پایان سال میلادی آغاز خواهد شد. نسخه روباز آمالفی نیز قرار است مدت کوتاهی پس از مدل کوپه به بازار بیاید و تنوع بیشتری را در خط تولید فراری ایجاد کند.
در حال حاضر، هیچ اطلاع دقیقی از قیمت نهایی فراری آمالفی در دست نیست، اما با توجه به قیمت پایه فراری روما که حدود 247 هزار دلار بود، انتظار میرود آمالفی با قیمتی نزدیک به 300 هزار دلار وارد بازار شود. این افزایش قیمت با توجه به بهروزرسانیهای ظاهری و فنی قابل پیشبینی است. فراری آمالفی با این تغییرات و جایگزینی روما، نه تنها سلیقه طرفداران برند را هدف قرار داده بلکه تلاش کرده جایگاه خود را در بازار کوپههای لوکس تقویت کند. معرفی نسخه روباز نیز میتواند گزینهای جذاب برای علاقهمندان به رانندگی در فضای باز باشد.
source