آدام رابینسون یو (Adam Robinson-Yu)، خالق بازی مستقل A Short Hike محصول سال ۲۰۱۹، به بحث همیشگی در مورد اینکه چه چیزی یک بازی جهان باز و سندباکس (sandbox) خوب را می‌سازد پیوسته و ادعا می‌کند که «ایرادی ندارد محتوایی در بازی وجود داشته باشد که بازیکنان هرگز آن را نبینند» و از نسخه اصلی Dark Souls به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های این موضوع یاد می‌کند.

رابینسون یو در مصاحبه‌ای با فعالان خلاق صنعت بازی در شماره ۴۱۳ مجله Edge و در مطلبی با عنوان «All Roads Lead to Roam» که به طراحی و موفقیت بازی‌های جهان‌باز و سندباکس می‌پردازد، به تمجید از طراحی محیطی سری Dark Souls پرداخت. در این مطلب، او چالش یافتنِ بخش بزرگی از محتوای بازی Dark Souls را بخشی از جذابیت این عنوان می‌داند. رابینسون توضیح می‌دهد:

من معتقدم هیچ ایرادی ندارد که محتوایی در بازی وجود داشته باشد که بازیکنان هرگز آن را نبینند. ممکن است شما یا در اینترنت درباره بخوانید یا خودتان به طور اتفاقی با چیزی کمیاب روبرو می‌شوید. آنگاه با خود می‌گویید: «اوه، نزدیک بود این را از دست بدهم! طراح بازی به‌راحتی می‌توانست توجه بیشتری به این قسمت جلب کند، اما این کار را نکرده و همین باعث شد پیدا کردنش برای من تجربه‌ای خاص و ویژه باشد».

بازی Dark Souls حس عمق و غنا را منتقل می‌کرد، زیرا همیشه راهروهای مخفی برای پیدا کردن و مکان‌هایی تازه برای کاوش وجود داشت. برای من، حس اکتشاف در این بازی واقعاً دلچسب بود، چون رسیدن به این مکان‌ها با سختی و چالش همراه می‌شد. پاداش دادن به بازیکن در یک بازی نقش‌آفرینی کار ساده‌ای است، اما کاوش در Dark Souls از این جهت ارزشمند بود که شما گوشه و کنار مسیر را با احتیاط جستجو می‌کردید، راهرویی می‌یافتید و آن شما را به یک منطقه کاملاً جدید می‌رساند.

Dark Souls و بازی‌های بعدی استودیوی FromSoftware مانند Bloodborne و Elden Ring، نشان‌دهنده فاصله‌گرفتن از شیوه‌های طراحی استاندارد در بسیاری از بازی‌های جهان‌باز مانند Skyrim و Cyberpunk 2077 هستند. این دست از بازی‌ها از نشانگرها (Markers) برای نمایان کردن اهداف استفاده می‌کنند و حتی رابط کاربری‌شان نیز مسیرهایی را برای راهنمایی بازیکنان به مکان‌های کلیدی نشان می‌دهد؛ اما Dark Souls هیچ‌یک از این کارها را انجام نمی‌دهد. در عوض، یافتن بخش بزرگی از محتوای بازی، از جمله مناطقی که ممکن است به طور کلی از دید بازیکن پنهان بمانند، به سرنخ‌های محیطی، اکتشاف و حتی کمی شانس نیاز دارد.

source

توسط siahnet.ir