شرکت Ubisoft میگوید بازی Assassin’s Creed Shadows استاندارد تازهای برای بازیهای open-world آیندهاش تعیین کرده، اما واکنشها به آن کاملاً دوگانه بوده است.
بازی Assassin’s Creed Shadows با انتظارات زیادی روبهرو بود؛ این بازی باید موفق میشد تا به Ubisoft کمک کند از بحران سهامی که مدتها با آن دستوپنجه نرم میکرد، بیرون بیاید. با اینکه بازی بازخورد نسبتاً خوبی دریافت کرد، اما نتوانست معجزه کند. با این حال، به نظر میرسد مدیران Ubisoft از کیفیت Assassin’s Creed Shadows کاملاً راضی هستند و معتقدند این عنوان، استاندارد تازهای برای بازیهای open-world آینده آنها تعیین کرده است.
این بازی قدمی رو به جلو بود و برخی از مشکلات قدیمی بازیهای Ubisoft را برطرف کرد، اما همچنان از خستگی ناشی از جهان باز بودن (open-world fatigue) رنج میبرد و بعد از مدتی بازی کردن برای بازیکن فرساینده میشود. مدیرعامل یوبیسافت در جلسهی سهامداران گفت شرکت از عملکرد بازی Assassin’s Creed Shadows رضایت دارد و عرضهی آن را لحظهای تعیینکننده توصیف کرد. او همچنین گفت این بازی بازخورد بسیار مثبتی از سوی جامعه جهانی دریافت کرده است:
بازی Assassin’s Creed Shadows بازخورد بسیار مثبتی از جامعه جهانی دریافت کرد و زمینه را برای تمرکز تازه بر عرضههای باکیفیت و منظم فراهم کرد.
اما این ادعا چندان با واقعیت همخوانی ندارد؛ چرا که نظرات کلی درباره بازی بیشتر ترکیبی و دوگانه هستند. کاربران از گرافیک خیرهکنندهی بازی تمجید میکنند، اما همچنان با همان مشکلات همیشگی از جمله گیمپلی تکراری، خستگی از جهان باز و انیمیشنهای متوسط مواجه هستیم. حتی برخی از سهامداران شرکت نیز بهتازگی از حضور شخصیت یاسکه در بازی انتقاد کردند. بازی با جنجالهای زیادی در مورد «ووک» بودن روبهرو شد و بهدلیل برداشت تاریخی نادرست، با موجی از نقدهای منفی همراه شد.
مدیرعامل همچنین گفت بازی Assassin’s Creed Shadows معیار جدیدی برای بازیهای open-world آیندهی یوبیسافت خواهد بود؛ موضوعی که میتواند به تکرار همان اشتباهات در نسخههای بعدی این مجموعه و حتی در رمیک در حال توسعه Black Flag منجر شود.
source