در بازی‌های انحصاری کنسول Switch 2 خبری از فناوری DLSS نیست و احتمالاً این موضوع به محدودیت‌های موتور بازی مرتبط است که پیاده‌سازی آن را به کاری دشوار و پرزحمت تبدیل می‌کند.

در جریان پادکست هفتگی خود، کارشناسان فنی Digital Foundry درباره عدم استفاده بازی‌های انحصاری روز عرضه مانند Mario Kart World و Donkey Kong Bananza از فناوری NVIDIA DLSS توضیح دادند. این بازی‌ها به جای آن، مانند نسخه جدید سری Donkey Kong، از فناوری AMD FSR 1 بهره می‌برند.

اگرچه نمی‌توان در این باره نظر قطعی داد، اما Digital Foundry اعتقاد دارد که ممکن است محدودیت‌هایی در موتور بازی وجود داشته باشد. برای مثال، موتورهای این بازی‌ها ممکن است از motion vectors پشتیبانی نکنند که یکی از پیش‌نیازهای ضروری فناوری DLSS است. بدون پشتیبانی موتور، اجرای این فناوری نیازمند تلاش و زمان زیادی خواهد بود که احتمالاً نینتندو به دلایل مختلف تمایلی به انجام آن نداشته است.

با این حال، محدودیت‌های فنی احتمالاً تنها دلیل عدم استفاده بازی‌های انحصاری روز عرضه Nintendo Switch 2 از فناوری DLSS نیستند؛ چراکه جهت‌گیری هنری نیز می‌تواند در این تصمیم نقش داشته باشد. عناوین نینتندو عمدتاً با سبک بصری کارتونی و ساده طراحی می‌شوند که فاقد اشکال یا بافت‌های پیچیده هستند. بنابراین حتی در صورتی که لبه‌ها چندان نرم و دقیق رندر نشوند، باز هم تصویر نهایی از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است و نیاز به فناوری‌هایی مانند Anti Aliasing یا Upscaler را کاهش می‌دهد. Mario Kart World نمونه‌ای بارز از این رویکرد است، زیرل بازی حتی بدون بهره‌گیری از DLSS یا ابزارهای مشابه، ظاهری چشم‌نواز دارد.

اما این احتمال وجود دارد که عناوین انحصاری نینتندو در آینده از DLSS استفاده کنند. در نهایت، این فناوری به‌طور رسمی در زمان معرفی Switch 2 ذکر شده و نینتندو نیز همکاری نزدیکی با NVIDIA داشته تا سخت‌افزار لازم برای اجرای DLSS را در سیستم جای دهد که نشان می‌دهد آن‌ها به ارزش این فناوری واقف هستند. امیدواریم در آینده شاهد استفاده گسترده‌تر از آن باشیم، زیرل بازی‌هایی مانند Donkey Kong Bananza با توجه به کیفیت پایین‌تر تصویری که از FSR 1 دریافت می‌کنند، می‌توانند به شکل قابل توجهی از DLSS بهره‌مند شوند.

source

توسط siahnet.ir