کارکنان استودیو Raven Software، زیرمجموعه Activision، که به خاطر مشارکت در سری Call of Duty شناخته شده است، پس از سه سال از آغاز تلاش‌های اتحادیه‌سازی، اولین قرارداد اتحادیه خود با Microsoft را به تصویب رساندند.

تلاش‌های اتحادیه‌سازی در Raven Software در ژانویه ۲۰۲۲ و پس از اعتصاب کارکنان در اعتراض به اخراج ۱۲ عضو از تیم QA این استودیو آغاز شد. سرانجام در ماه مه همان سال، رأی به تشکیل اتحادیه با وجود مانورهای ضد اتحادیه‌سازی Activision Blizzard، که شامل ارسال ایمیل‌هایی با محتوای «لطفاً رأی منفی دهید» بود، به موفقیت انجامید.

اکنون اتحادیه Communications Workers of America (CWA) اعلام کرده که کارکنان Raven Software «به طور یکپارچه» اولین قرارداد اتحادیه بین اعضای Game Workers Alliance-CWA (GWA-CWA) و Microsoft را تأیید کرده‌اند.

این قرارداد تضمین می‌کند که دستمزدها طی دو سال ۱۰ درصد افزایش یابند، با «افزایش‌های اضافی بر اساس شایستگی و ارتقاء شغلی، پس از ۱۸ ماه بدون افزایش دستمزد و ۴۵ ماه بدون ارتقاء».

علاوه بر این، قرارداد «حذف» ساعت‌های کاری فشرده (crunch) را وعده می‌دهد. اکنون برای هر گونه اضافه کاری اجباری اطلاعیه‌ای از ۷ روز قبل از آن نیاز است و «هیچ اضافه کاری بیش از حد در هفته‌های متوالی» و «هیچ اضافه کار اجباری در اکثر هفته‌های هر فصل» مجاز نخواهد بود.

شرکت raven software سازنده اشتراکی call of duty قرارداد اتحادیه خود را با activision امضاء کرد

با اجرای این قرارداد، شرح وظایف نیز تعریف خواهد شد و فرآیند ارتقاء شغلی شفاف‌تر می‌شود. ارین هال، تستر QA در Raven Software و عضو کمیته مذاکره امروز گفت:

بعد از بیش از سه سال سازماندهی و مذاکره، دیدن نتیجه نهایی واقعاً فوق‌العاده است. از روز اول، اولویت ما این بود که صدای همه را در جلسات بشنویم، و قراردادی که به آن رسیدیم منعکس‌کننده نیازهای ماست؛ دستمزد بهتر، مسیرهای شغلی واقعی و محافظت در برابر فرسودگی شغلی. این قراردادی است که واقعاً به کار QA ارزش می‌دهد. به آنچه به دست آوردیم افتخار می‌کنم و امیدوارم به دیگر کارگران صنعت بازی نشان دهد که سازماندهی مؤثر است و ارزشش را دارد.

اتوم پرازوچ، دیگر تستر QA در Raven Software و عضو کمیته مذاکره افزود:

گذر از مرحله سازماندهی به نشستن پشت میز مذاکره با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان، مانع یادگیری بزرگی بود اما هرگز دلیل اصلی حضورمان را فراموش نکردیم. ما برای افزایش دستمزدها و ساختارهای شغلی که نهایتاً QA را به یک مسیر شغلی پایدار تبدیل کند، سخت جنگیدیم و توانستیم محدودیت‌هایی بر ساعت‌کاری فشرده اجباری اعمال کنیم. تصویب این قرارداد پیروزی برای همه کارگران صنعت بازی است که آماده برداشتن اولین قدم به سوی آینده‌ای بهتر هستند.

لیندا ال. هینتون، معاون منطقه ۴ CWA، این قرارداد بین اعضای CWA و Microsoft را «مدرکی بر این که وقتی کارگران صنعت بازی سازماندهی می‌شوند، می‌توانند تغییرات پایدار در محیط کار ایجاد کنند» خواند. هینتون توضیح داد:

با دستیابی به توافق با Microsoft که محدودیت‌هایی بر اضافه کاری‌های طولانی‌مدت (معروف به کرانچ) اعمال می‌کند، این اعضا در حال مقابله با یکی از استثماری‌ترین روش‌های صنعت و تعیین استانداردهای جدید برای تسترهای تضمین کیفیت و کارگران صنعت بازی به طور کلی هستند. ما خوشحالیم که این اعضا را به خانواده CWA خوشامد می‌گوییم.

source

توسط siahnet.ir