15 مرداد 1404 ساعت 16:49

برند خودروسازی MG از پیکاپ لوکس و قدرتمند ام جی U9 با دو گزینه پیشرانه‌ دیزلی و پلاگین‌ هیبریدی رونمایی کرد.

در دنیای پر رقابت پیکاپ‌ها همواره شاهد حکمرانی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر برای مدت‌ها بوده‌ایم و اکنون به نظر می‌رسد یک مدعی جدید از شرکت ام جی (MG) قصد دارد تا معادلات را بر هم بریزد. این خودروساز چینی-بریتانیایی قصد دارد از اواخر سال جاری میلادی با پیکاپ کاملاً جدید خود یعنی ام‌ جی U9 به عرصه رقابت با دیگر مدعیان وارد شود.

نخستین میدان نبرد برای U9 بازار استرالیا خواهد بود. این پیکاپ قدرتمند در ماه‌های پایانی سال جاری با قوای محرکه دیزلی راهی بازار استرالیا می‌شود. اما جاه‌طلبی‌های ام‌ جی به همین جا ختم نمی‌شود و این برند قصد دارد سال آینده‌ میلادی یک مدل پلاگین‌ هیبریدی از این پیکاپ را عرضه کند. با این پیشرانه‌ پیشرفته، ام‌ جی U9 پلاگین‌ هیبریدی مستقیماً به مصاف رقبای جدید و آینده‌نگری چون بی‌ وای‌ دی شارک 6 و همچنین فورد رنجر پلاگین‌ هیبریدی می‌رود. در این بخش از اخبار خودرو با معرفی مشخصات MG U9 همراه گجت نیوز باشید.

فهرست مطالب

طراحی ظاهری پیکاپ ام‌ جی U9

ام‌ جی U9 که قرار است به‌زودی در صحنه‌ جهانی خودنمایی کند و رقبای قدرتمندی چون تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را به چالش بکشد، در واقع همان مکسوس ترون 9 (Maxus Trone 9) تازه‌وارد است که با پوششی متفاوت و نشان‌هایی جدید پا به میدان رقابت گذاشته است. تفاوت‌های ظاهری میان این دو پیکاپ آنقدر محدود و ظریف‌ است که فقط نگاهی تیزبین به جزئیات می‌تواند آن‌ها را از هم متمایز کند.

در جلوی پیکاپ ام جی U9، یک جلوپنجره‌ کرومی براق خودنمایی می‌کند که امضای لوکس‌تری به آن می‌بخشد؛ در حالی که ترون 9 فاقد آن است. همچنین رینگ‌های جدید و اختصاصی برای U9 طراحی شده‌اند که زیبایی بیشتری ارائه می‌دهند. اما در زیر این پوسته، پنل‌های بدنه‌ U9 و ترون 9 کاملاً یکسان‌ هستند.

بیشتر بخوانید

این به معنای اشتراک کامل در خطوط طراحی پایه، فرم کلی بدنه و حتی جزئیات جزئی‌تر مانند دستگیره‌ها یا آینه‌های جانبی است. مهم‌تر از آن، پلتفرم و ساختار اصلی شاسی این دو پیکاپ نیز بدون کوچک‌ترین تغییری مشترک است. در زیر این بدنه‌ عضلانی و مدرن شاسی مستحکم و دقیق مهندسی‌شده قرار گرفته است که پایداری و ایمنی بی‌نظیری را در سرعت‌های بالا و مسیرهای دشوار تضمین می‌کند.

این سیستم تعلیق با جذب عالی نوسانات جاده و فراهم آوردن یک سواری نرم و راحت حتی در مسیرهای ناهموار، تجربه‌ رانندگی طولانی‌مدت را به مراتب دلپذیرتر می‌سازد. ام‌جی U9 با طول چشمگیر ۵۵۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۹۷ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۶۰ میلی‌متر، نه تنها ابعاد بزرگی دارد، بلکه به وضوح از رقبای سرشناس‌تر خود مانند فورد رنجر پیشی می‌گیرد.

قوای محرکه MG U9 2026

در زیر کاپوت این پیکاپ تازه‌وارد، یک پیشرانه‌ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربودیزل قرار گرفته است. این موتور با تکنولوژی توربوشارژ، نیروی خود را به یک گیربکس هشت سرعته‌ اتوماتیک پیشرفته منتقل می‌کند. تکمیل‌کننده‌ این قوای محرکه سیستم چهار چرخ محرک است که به U9 قابلیت مانور در انواع شرایط آب و هوایی و سطوح جاده‌ای می‌بخشد. با این ترکیب پیکاپ ام جی U9 دیزلی قادر به تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

اما قدرت واقعی یک پیکاپ تنها در اعداد خروجی موتور خلاصه نمی‌شود. این پیکاپ ظرفیت یدک‌کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار ۱۰۰۰ کیلوگرم را داراست. این ارقام به U9 این امکان را می‌دهد تا به راحتی تریلرهای سنگین را جابجا کند یا بارهای حجیم را در قسمت بار خود جای دهد. با نگاهی به آینده و روند رو به رشد برقی‌سازی در صنعت خودرو، ام‌ جی برنامه‌های جاه‌طلبانه‌تری را برای این پیکاپ در سر دارد. اگرچه هنوز مشخصات دقیق نسخه‌ی پلاگین‌ هیبریدی U9 به طور رسمی اعلام نشده، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این نسخه از همان قوای محرکه‌ پیشرفته‌ سوپر هیبرید مکسوس بهره خواهد برد.

این سیستم هیبریدی شامل یک پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری توربو بنزینی است که در کنار یک موتور الکتریکی خروجی ترکیبی بیش از ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. بخش کلیدی این نسخه‌ باتری آن است. باتری حدود ۴۰ کیلووات ساعتی U9 پلاگین‌ هیبریدی به آن اجازه می‌دهد تا ۲۲۵ کیلومتر را در حالت تمام برقی طی کند. همچنین برد کلی با یک باک پر و یک شارژ کامل به بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

طراحی کابین و امکانات

در نگاه اول، شباهت‌های انکارناپذیری میان فضای داخلی U9 و ترون 9 به چشم می‌خورد. این شباهت به خصوص در وجود دو صفحه‌نمایش بزرگ و یکپارچه در داشبورد نمود پیدا می‌کند؛ یکی به عنوان پنل ابزار کاملاً دیجیتالی و دیگری به عنوان نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی. از جمله تفاوت‌های جزئی اما چشمگیر این خودرو می‌توان به شیفتر دنده‌ بزرگ‌تر و ارگونومیک‌تر اشاره کرد. همچنین نشان برجسته‌ ام‌ جی بر روی فرمان خودنمایی می‌کند. راحتی سرنشینان عقب نیز نادیده گرفته نشده است؛ فضای پای وسیع و کافی در ردیف عقب، حتی برای سفرهای طولانی نیز آسایش سرنشینان را تضمین می‌کند.

همچنین بخوانید

ام‌جی U9 در بخش امکانات رفاهی نیز کم نمی‌گذارد و لیست بلندبالایی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. از جمله این امکانات باید به صندلی راننده با قابلیت ماساژ، سیستم تهویه‌ مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، پورت‌های شارژ USB-C و سیستم صوتی JBL اشاره کرد. این پیکاپ هوشمند همچنین به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک راننده‌ پیشرفته مجهز است. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط، دستیار حفظ مسیر، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری خودکار و… اشاره کرد.

source

توسط siahnet.ir