کارگردان Resident Evil 2 اخیراً اعلام کرده است، در ابتدا مکانیکهایی شبیه به بازیهای اکشن در نسخه اصلی مجموعه Resident Evil وجود داشت، اما برای ایجاد تجربهای بهتر حذف شدند.
طبق گزارشها، هیدکی کامیا، کارگردان Resident Evil 2 و خالق Devil May Cry، اخیراً درباره موضوعی که از روند ساخت بازی اصلی Resident Evil به یاد دارد، صحبت کرده است. کامیا در توییتر توضیح داد که چند نفر از اعضای تیم توسعه بازی اول درخواست اضافه کردن ویژگیهایی مانند جاخالی دادن به سمت چپ و راست یا نگه داشتن دکمه برای ضربه قویتر چاقو را داشتند. طبق گفته کامیا، کارگردان Resident Evil 1، شینجی میکامی، نیز اجازه داد آنها این ویژگیها را آزمایش کنند تا متوجه شوند چرا این موارد ضروری نیستند.
کامیا توضیح داد که وقتی این مکانیکهای مبارزهای به Resident Evil 1 اضافه شدند، حس ترس از زامبیها بلافاصله از بین رفت. به همین دلیل، در نهایت این ویژگیها حذف شدند و تیم توسعه فهمید که این ویژگیها باعث خراب شدن حس بازی و حالت کمدیاش میشوند. این تجربه همچنین به کامیا کمک کرد تا بفهمد چرا شینجی میکامی همیشه تاکید داشت مضمون اصلی این بازی حس ترس است. به گفته کامیا، میکامی همچنین انیمیشن عقبنشینی شخصیتها را عمداً کندتر ساخته بود تا این حس به بازیکنان منتقل شود که شخصیت بازی از ترس و در حالتی ناپایدار عقبعقب میرود.
کامیا همچنین گفت این ایده وجود داشت که کریس ردفیلد در طول بازی یک شمشیر به دست آورد. او قرار بود هنگام گشتزنی در عمارت، یک شمشیر اروپایی در محیط پیدا کند که برای حمله به زامبیها استفاده میشد. اما چون این موضوع کریس را قهرمانی خاص نشان میداد، در نهایت رد شد.
source