امروز به ۱۰ ویژگی کلیدی که باید در بازی ۰۰۷ First Light حضور داشته باشند می‌پردازیم.

تیزر اولیه First Light 007 تصویری متفاوت را از جیمز باند ارائه داد، اما کمتر کسی انتظار تریلری مملوء از صحنه‌های اکشن را داشت. پس از سال‌ها انتظار، ۰۰۷ First Light ممکن است سرانجام پتانسیل نهفته این فرنچایز را شکوفا کند، اما نکات مهمی وجود دارند که باید رعایت شوند.

۱۰. انتشار کامل به‌جای عرضه چند بخشی

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

با توجه به تمرکز بر روایت در ۰۰۷ First Light، احتمالاً استودیوی IO Interactive تصمیمات اشتباه خود در زمینه عرضه اپیزودیک Hitman را تکرار نخواهد کرد. نسخه‌های مختلف، بسته‌های الحاقی گیج‌کننده و مدل انتشار اپیزودیک، ورود به دنیای Hitman را برای تازه‌واردان دشوار می‌کرد. اگر سازندگان Hitman قصد دارند آغازگر نسل تازه‌ای از بازی‌های جیمز باند باشند، آغاز روان و بی‌نقص گامی ضروری برای موفقیت خواهد بود.

۹. مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از ابزارهای جاسوسی برای موقعیت‌های اضطراری

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

جیمز باند بدون گجت‌های خاص و ابتکاری‌اش، هویتی ندارد. از خودکارهای انفجاری گرفته تا ساعت‌های لیزری که در تریلر بازی نیز دیده می‌شوند، دست سازندگان MI6 برای خلاقیت باز است. تجربه IO Interactive در طراحی ابزارهای غیرمعمول در مجموعه Hitman، نوید استفاده از امکانات متنوعی را در این بازی می‌دهد. از خلال‌دندان‌های قفل‌بازکن گرفته تا سیگارهای بی‌هوش‌کننده، این فرصتی طلایی برای پرداختن به جنبه‌های غیرمتعارف و مورد انتظار ۰۰۷ است.

۸. اشاره‌ها و ایستراگ‌هایی از نسخه‌های پیشین سری

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

IO Interactive به‌خاطر گنجاندن ایستر-اگ‌ها و ارجاع‌های فراوان در Hitman شهرت دارد. این ویژگی می‌تواند در ۰۰۷ First Light نیز وجود داشته باشد. حتی ثبت‌نام در حساب IOI، اسکین‌هایی مانند “On Duty” و “Gilded Wraith” را برای طرفداران آزاد می‌کند. این ارجاعات، چه در قالب لباس‌ها و سلاح‌ها و چه در قالب صحنه‌های کوتاه، فرصتی برای پیوند میان گذشته و حال است.

۷. سیستم مبارزات کامل‌تر و اصلاح‌شده

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

یکی از دلایل واگذاری جیمز باند به IO Interactive پس از ۱۴ سال، توانایی این استودیو در طراحی مکانیک‌های پیچیده به‌جای اکشن صرف است. با وجود رویکرد نه چندان متمرکز بر نبردهای مستقیم، سیستم مبارزات باید پاسخگوی انتظارات باشد، به‌ویژه با توجه به نقش پررنگ درگیری‌ها در تریلر اخیر. برای بازتعریف این مجموعه در دوران جدید، وجود سیستم‌های عمیق‌تر و پیشرفته‌تر نسبت به Hitman ضروری خواهد بود.

۶. سکانس‌های تعقیب و گریز نمادین

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

تعقیب و گریزهای پرتنش، از ارکان اصلی فیلم‌های جیمز باند هستند. اسکی روی برف، تعقیب کردن هدف با قایق یا ماشین در خیابان‌های شلوغ و درگیری‌های مختلف با پای پیاده، باید به شکلی نوآورانه در First Light 007 حاضر باشند. با اینکه ساخت یک بازی جهان باز شاید برای باند مناسب نباشد، سکانس‌های اکشن از پیش برنامه‌ریزی‌شده می‌توانند حس اکشن را تقویت کنند. تعقیب‌های ماشینی بازی Uncharted 4 نمونه‌ای عالی برای الهام گرفتن است.

۵. تعامل بیشتر با شخصیت‌های بازی

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

حضور شخصیت‌های مکمل مثل Q، دیگر ماموران MI6 و روابط عاشقانه، همواره بخشی از هویت باند بوده‌اند. ۰۰۷ First Light نباید مانند Hitman بر مأموریت‌های انفرادی تمرکز کند. تریلر نخست، حضور شخصیت‌هایی را وعده می‌دهد که احتمالاً در روند داستان رشد خواهند کرد. این موضوع فرصتی برای گسترش روایت و پیوند عاطفی بازیکن با شخصیت‌ها را فراهم می‌کند.

۴. چندین حالت مختلف در بخش چندنفره

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

هرچند طراحی کامل یک بخش چندنفره ممکن است برای IO Interactive پرریسک باشد، اما راه‌های متعددی برای افزودن عناصر چندنفره وجود دارد. رقابت میان بازیکنان در قالب تمرین‌ها یا مأموریت‌هایی که توسط کاربران طراحی می‌شوند، می‌تواند جذابیت بازی را افزایش دهد. اضافه شدن این عناصر، ضمن حفظ فضای مخفی‌کاری، تنوع و تکرارپذیری بازی را افزایش می‌دهد.

۳. شخصیت منفی جدید و متمایز

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

فیلم‌های موفق باند، همیشه ضدقهرمانی درگیرکننده و جذاب داشته‌اند. یک شخصیت منفی قوی می‌تواند مرز میان داستان معمولی و اثری ماندگار را تعیین کند. First Light به‌عنوان داستان ریشه‌ای و آغازین جیمز باند، می‌تواند با معرفی شخصیتی منفی که در گذشته باند ریشه دارند، داستانی پیچیده و پر از خیانت خلق کند.

۲. روش‌های مختلف برای انجام مأموریت‌ها

یکی از راه‌های بهبود فرمول سنتی این مجموعه، ارائه مسیرهای مختلف برای دستیابی به هدف است. همانند Hitman، وجود راه‌حل‌های متنوع برای هر مأموریت، می‌تواند توانایی‌های مختلف باند را به نمایش بگذارد و ارزش تکرار بازی را افزایش دهد.

۱. محتوایی مشابه با حالت Freelancer در Hitman 3

۱۰ ویژگی کلیدی که ۰۰۷ First Light بدون آن‌ها ناقص است - گیمفا

حتی اگر ساختار گیم‌پلی ۰۰۷ First Light با Hitman تفاوت زیادی داشته باشد، افزودن حالت‌هایی برای گسترش تجربه خارج از داستان اصلی، ایده‌ای ارزشمند است. مد Freelancer در Hitman 3 با ترکیب مأموریت‌های از پیش طراحی‌شده و اهداف تصادفی، تجربه‌ای تازه و پرجاذبه را ارائه کرد. اگر First Light موفق باشد، IO Interactive می‌تواند در نسخه‌های آتی، حالت‌هایی مشابه و حتی گسترده‌تر ارائه دهد.

source

توسط siahnet.ir