آیا میخواهید اخبار رسانههای خاصی را در جستجوهای گوگل بیشتر ببینید؟ گوگل از قابلیت جدیدی به نام «Preferred Sources» رونمایی کرده است که به کاربران اجازه میدهد تا رسانههای خبری محبوب خود را انتخاب کنند تا مقالات آنها در بخش «اخبار مهم» جستجوی گوگل بالاتر از بقیه نمایش داده شود.
گوگل در حال افزودن راهی جدید برای شخصیسازی اخباری است که مشاهده میکنید. این شرکت با معرفی قابلیتی به نام «Preferred Sources» به کاربران اجازه میدهد رسانههایی را که میخواهند بیشتر در بخش اخبار مهم یا Top Stories در نتایج جستجو ببینند، انتخاب کنند.
بخش «اخبار مهم» گوگل زمانی ظاهر میشود که شما موضوعی مرتبط با رویدادهای جاری را جستجو میکنید و مجموعهای از مقالات مرتبط از سراسر وب را نمایش میدهد. با ویژگی جدید، علاوه بر نمایش برجسته مقالات از منابع منتخب شما، ممکن است گوگل آنها را در بخش جدیدی با عنوان From your sources نیز نمایش دهد.
نحوه فعالسازی و عملکرد قابلیت جدید
برای سفارشیسازی منابع خبری، کافی است یک موضوع خبری را جستجو کرده و روی آیکون کنار برچسب «Top Stories» کلیک کنید. پس از وارد کردن نام و انتخاب رسانههای محبوب خود، میتوانید نتایج را بازخوانی کنید تا تغییرات اعمالشده را ببینید. این قابلیت که ابتدا در ماه گذشته بهصورت آزمایشی معرفی شده بود، اکنون برای کاربران در ایالات متحده و هند در دسترس قرار گرفته است.
هیچ محدودیتی برای تعداد منابعی که میتوانید اضافه کنید وجود ندارد. همچنین اگر پیش از این در دوره آزمایشی این قابلیت را امتحان کرده باشید، گوگل بهطور خودکار تنظیمات شما را حفظ خواهد کرد. این ویژگی به کاربران کنترل بیشتری بر محتوای خبری که روزانه با آن مواجه میشوند، میدهد.
رویکردی متفاوت در عصر هوش مصنوعی
در زمانی که گوگل، هوش مصنوعی را آینده موتور جستجوی خود معرفی میکند، ارائه قابلیتی که ارتباط مستقیمی با این فناوری ندارد، اقدامی جالب توجه است. این حرکت نشان میدهد که تمرکز بر تجربه کاربری و کنترل مستقیم همچنان برای این غول فناوری اهمیت دارد.
هفته گذشته، گوگل در واکنش به گزارشهایی مبنی بر تأثیر منفی ویژگیهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بر ترافیک وبسایتها، اعلام کرد که حجم کلیکها در مقایسه با سال گذشته «نسبتاً پایدار» باقی مانده است. این شرکت افزود که کاربران به طور فزایندهای به دنبال وبسایتهایی با محتوای انجمن، پادکست و ویدیو هستند.
source