28 مرداد 1404 ساعت 20:52
شرکت Brabus، از نسخه تیون شده شاسی بلند فوق لوکس و گرانقیمت رولزرویس با نام برابوس ۷۰۰ کالینان سری II رونمایی کرد.
در دنیای خودروهای لوکس، شاسی بلند رولزرویس کالینان همواره نمادی از تجملگرایی و مهندسی دقیق بوده است. خودرویی که با امکانات مثالزدنی خود، سرنشینان را در دنیایی از آرامش و رفاه مطلق غرق میکند. اما گویا این آرامش برای تیونر مشهور و آلمانی برابوس بهانهای شده تا بار دیگر وارد عرصه تیونینگ یک خودرو لوکس شود. اینجاست که «برابوس ۷۰۰ کالینان سری II» با پوششی از جنس فیبر کربن براق و قدرتی باورنکردنی متولد میشود.
طبق آخرین اخبار خودرو، برابوس ۷۰۰ کالینان سری II صرفاً یک کالینان مجهز به کیت بدنه نیست؛ بلکه یک محصول تغییریافته است که در آن، هر اینچ از بدنه برای بیان قدرت و ابهت مهندسی شده است. با این حال خرید یک دستگاه از این شاسی بلند هزینه بسیار بالایی دارد. در ادامه با معرفی این کالینان تیون شده همراه ما باشید.
نگاهی به طراحی مهندسیشده رولزرویس کالینان برابوس
در بررسی دقیقتر برابوس ۷۰۰ کالینان سری II، آنچه بیش از هر چیز چشمنوازی میکند، کیت بدنه پهنپیکر Widestar است. تمام اجزای این کیت، نه تنها به صورت دستساز و با ظرافت از فیبر کربن خالص تولید شدهاند، بلکه با یک پرداخت براق خاص، جلوهای خاص و در عین حال تهاجمی به خودرو بخشیدهاند.
در نمای روبرو، سپر بازطراحیشده با ورودیهای هوای بزرگتر و جزئیات تهاجمیتر، نه تنها چهرهای خشن به کالینان بخشیده، بلکه وظیفه خنکسازی پیشرانه قدرتمند و ترمزهای ارتقاء یافته را نیز بر عهده دارد. تکمیلکننده این نمای جدید، یک اسپویلر یکپارچه است که به دقت در پایین سپر تعبیه شده و ضمن بهبود آیرودینامیک، حس چسبندگی بیشتر به سطح جاده را القا میکند.
در نمای جانبی، قطعات فیبر کربنی گلگیرهای عضلانی جلو و عقب را به هم متصل میسازند. این گلگیرها که به وضوح پهنای بیشتری نسبت به نسخه استاندارد کالینان دارند، نه تنها فضای لازم برای چرخهای بزرگتر را فراهم میکنند، بلکه این پهنای اضافه را به صورت سیال و یکپارچه در کل بدنه خودرو جاری میسازند.
شاسی بلند غولپیکر رولزرویس کالینان برابوس اکنون بر روی رینگهای ۲۴ اینچی فورجکاری شده سوار شده است. انتخاب این رینگها علاوه بر زیبایی، به دلیل وزن کمتر و استحکام بینظیر در بهبود دینامیک رانندگی و کاهش وزن کلی نیز کمک میکند. یرابوس برای اطمینان از پایداری این خودرو به سراغ سیستم تعلیق SportXtra رفته است. این سیستم تعلیق پیشرفته، ارتفاع خودرو را به میزان چشمگیر ۲۵ میلیمتر کاهش داده است.
این کاهش ارتفاع، علاوه بر بهبود ظاهر اسپرت خودرو، مرکز ثقل را پایین آورده و به طرز چشمگیری پایداری آن در سرعتهای بالا را افزایش میدهد. برابوس این بهبود عملکرد و پایداری را ضمن حفظ سواری نرم و افسانهای کالینان به دست آورده است. این یعنی سرنشینان همچنان میتوانند از آرامش و رفاه مطلق رولزرویس لذت ببرند، در حالی که راننده به قدرتی رامنشدنی و هندلینگی دقیق دسترسی دارد.
قوای محرکه Brabus 700 Cullinan Series II
مهندسان برابوس، نهایت هنر خود را بر روی پیشرانه 6.75 لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس پیاده کردهاند. این موتور غولپیکر اکنون به ۷۰۰ اسب بخار توان و گشتاور ۹۵۰ نیوتنمتر است. انتقال این حجم عظیم از قدرت و گشتاور از طریق یک سیستم اگزوز اسپرت کاملاً جدید و طراحی شده توسط برابوس صورت میگیرد. این سیستم که از فولاد ضدزنگ ساخته شده است، مجهز به دریچههای فعال است. این ویژگی به راننده امکان میدهد تا با فشردن یک دکمه از حالت بیصدا که برای رانندگی آرام و مجلل در شهر مناسب است، تا غرش هیجانانگیز ۱۲ سیلندر که در هنگام شتابگیری و برای به نمایش گذاشتن تمام قدرت نهفته سوئیچ کند.
نتیجه نهایی این ارتقاء در پیشرانه، عملکردی است که برای یک شاسی بلند با این ابهت و وزن، حقیقتاً شگفتانگیز به نظر میرسد. این ترکیب قدرتمند، برابوس ۷۰۰ کالینان سری II را قادر میسازد تا تنها در ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این شتاب در حد و اندازهی بسیاری از سوپراسپرتهای مدرن است. با این حال، برابوس برای حفظ ایمنی و شاید احترام به ماهیت اشرافی رولزرویس، حداکثر سرعت این غول را به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.
طراحی لوکس کابین و قیمت فضایی
اگرچه قدرت پیشرانه و هیبت رولزرویس کالینان برابوس هر بینندهای را جذب خود میکند، اما ورود به درون کابین این خودرو مانند قدم گذاشتن به یک قصر متحرک است؛ جایی که برابوس با برنامه شخصیسازی انحصاری خود، موسوم به Masterpiece نهایت هنر خود را اعمال کرده است. در این فضای مجلل، تقریباً تمام سطوح با دقت و ظرافت خیرهکنندهای با چرم اعلا پوشانده شدهاند. برای افزودن به جلوه بصری نیز دوختهای متضاد سبزرنگ به شکلی هنرمندانه در سراسر کابین به کار رفتهاند.
یکی از ویژگیهای برجسته در این کابین، الگوی دوخت لوزیشکل است که بر روی سطوح مختلف خودنمایی میکند. این الگوی کلاسیک و در عین حال مدرن، نه تنها بر روی صندلیها، بلکه بر روی پنل درها و حتی کفپوشها نیز تکرار شده است. برای تکمیل این فضای لوکس و در عین حال القای حس و حال اسپرت و مدرن، تریمهای فیبر کربن براق در نقاط کلیدی کابین به کار رفتهاند که بر روی فرمان، کنسول مرکزی و پنل درها خودنمایی میکند.
قیمت رولزرویس کالینان برابوس ۹۱۵ هزار یورو اعلام شده است؛ رقمی که نه تنها منعکسکننده ارزش رولزرویس کالینان پایه است، بلکه هزینه سفارشیسازیها و تغییرات فنی برابوس را نیز شامل میشود. مشتریان علاقهمند به این شاهکار، دو گزینه برای دستیابی به آن دارند و میتوانند آن را بهصورت یک خودرو کامل و از پیش تیون شده سفارش دهند و یا اینکه اگر از قبل مالک یک رولزرویس کالینان هستند، پکیج تیونینگ کامل Masterpiece را برای خودرو فعلی خود سفارش دهند تا آن را به یک برابوس ۷۰۰ کالینان سری II تبدیل کنند.
source