
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
، اخیرا یک بررسی فنی از Cronos The New Dawn انجام داده و به دلیل نبود ابزار بنچمارک داخلی در بازی، از اولین لوکیشن به عنوان معیاری برای استخراج دادههای مختلف، استفاده کرده است. عنوان مذکور روی سیستم زیر آزمایش شده است:
- پردازنده AMD Ryzen 9 7950X3D
- رم ۳۲ گیگابایت DDR5 6000MHz
- کارت گرافیک NVIDIA RTX 5090
- ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیت
- درایور GeForce 581.15
Cronos The New Dawn به طور پیشفرض از Lumen نرمافزاری برخوردار است، اما با فعالسازی رهگیری پرتو، این گزینه به Lumen سختافزاری تغییر میکند و در نتیجه، سایهزنی محیطی و بازتابهای باکیفیتتری ارائه میشود؛ این موضوع، مشابه چیزی است که در Silent Hill 2 Remake دیدهایم.
با قرار دادن رزولوشن روی 4K و روشن کردن ریتریسینگ، نرخ فریم بین ۳۳ تا ۳۶، نوسان دارد. اما در همین حالت و صرفا با خاموش کردن رهگیری پرتو، متوسط نرخ فریم به ۵۰ تا ۵۴ بر ثانیه میرسد.
در ادامه، با فعال کردن گزینه Quality از DLSS 4، بازی توانست تا به محدوده VRR (یعنی ارائه ۵۵ تا ۵۹ فریم) دست یابد؛ در نهایت، با روشن کردن قابلیت Frame Generation نیز میتوان به تجربه بازی با نرخ ۱۰۰ فریم بر ثانیه پرداخت. جالب است بدانید که با استفاده از قابلیت Multi Frame Generation X3، نرخ فریم سه برابر و با Multi Frame Generation X4، فریم خام تصویر، چهار برابر میشود؛ به عبارت دیگر میتوان در حالت نخست به ۱۳۸ تا ۱۵۴ فریم و در حالت دوم نیز به نرخ فریم ۱۷۵ دست یافت.
با توجه به ریتم کند تجربه Cronos The New Dawn، با فعال کردن Multi Frame Generation شاهد آرتفیکتهای آنچنانیای در تصویر نخواهید بود و خطاهای بصری از جمله گوستینگ به شکل آشکار دیده نمیشوند. با این حال توصیه میشود که از Multi Frame Generation X3 استفاده کنید و تجربهای روانتر برای خود رقم بزنید؛ در مجموع، میتوان گفت که پیادهسازی MFG در سطح متوسطی قرار دارد. همچنین به نظر میرسد که مشکلات مربوط به تاخیرهای ورودی در این اثر وجود ندارند و میتوان نرخ فریم مناسبی را به صورت آنی، دریافت کرد.
گیمفا
source