
بر اساس گزارشی که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شده، یک Branch جدید برای نسخه ۵.۷ آنریل انجین در پلتفرم گیتهاب در دسترس قرار گرفته و همزمان، Bramch اصلی توسعه به نسخه ۵.۸ ارتقا یافته است. این یک رویه استاندارد در توسعه نرمافزار است که معمولا نشان میدهد نسخه قبلی (در اینجا ۵.۷) مراحل نهاییسازی را طی میکند و بهزودی منتشر خواهد شد.
هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی یا انتشار این نسخه اعلام نشده، اما گمانهزنیها حاکی از آن است که یک نسخه پیشنمایش از آن ممکن است در رویداد Unreal Fest استکهلم که از ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۲ مهر) برگزار میشود، رونمایی شود. همچنین جزئیات ویژگیهای جدید این نسخه مشخص نیست، اما انتظار میرود شامل بهبودهایی برای سیستم نورپردازی سختافزاری Lumen و تکنولوژی Nanite برای نمایش پوشش گیاهی باشد.
نسخه فعلی این موتور، یعنی آنریل انجین ۵.۶، در ماه ژوئن گذشته و پس از رویداد State of Unreal معرفی شد. آن نسخه شامل پیشرفتهای چشمگیری در زمینه رهگیری پرتو (Ray Tracing) سختافزاری بود که عملکرد Lumen را بهبود میبخشید. از دیگر ویژگیهای آن میتوان به استریم سریعتر هندسه برای بارگذاری روانتر جهانهای بزرگ و طراحی مجدد ابزارهای ویرایشگر اشاره کرد. این بهبودها به بهینهسازی قابل توجه عملکرد پردازنده و کارت گرافیک نسبت به نسخههای قدیمیتر منجر شد.
بسیاری از توسعهدهندگان و بازیکنان امیدوارند که هر بهروزرسانی جدید در آنریل انجین، به کاهش مشکل رایج استاتر یا لکنت لحظهای فریم در بازیهای ساختهشده با این موتور کمک کند. با این حال، نمونههای موفقی مانند دموی بازی Silent Hill F در رویداد گیمزکام نشان داد که با بهینهسازی صحیح، میتوان به عملکردی روان با این موتور دست یافت.
گیمفا
source