اخیرا در ردیت سوالی مطرح شده که اختلاف نظر زیادی میان گیمرها درباره آن وجود دارد: کدام دنباله‌ها نسبت به بازی قبلی خود، تجربه سخت‌تری ارائه می‌دهند؟

مفهوم دشواری و اینکه تجربه یک بازی تا چه میزان سخت است، بیشتر یک امر ذهنی است. عناوین پرشماری وجود دارند که تجربه آن‌ها از نظر برخی، بسیار سخت و به عقیده بسیاری دیگر، آسان و قابل پیش‌بینی است. اما به هر حال بازی‌هایی هم وجود دارند که اغلب گیمرها، روی دشواری قابل توجه آن‌ها اتفاق نظر دارند، بماند که مسئله ذهنی بودن سختی یک بازی، تا حدودی درباره این آثار هم صدق می‌کند، چرا که برخی هم باور دارند Zelda II: Adventure of Link در مقایسه با The Legend of Zelda، تجربه آسان‌تری ارائه می‌دهد. همان‌قدر که در برابر مهارت این افراد برای به اتمام رساندن این عنوان دشوار سایداسکرولینگ روی کنسول NES می‌توان تعظیم کرد، اما باز هم ذهنی بودن مفهوم «دشواری»، همچنان در ذهن گیمرها خودنمایی می‌کند.

اختلاف نظر میان گیمرها: چیزی که برای تو دشوار بوده، برای من آسان‌تر از همیشه است

کاربری با نام مستعار poubelle2table در ردیت، این بحث را آغاز کرد. او ابتدا از بازی XCOM: UFO Defense نام برد که در سال ۱۹۹۴ عرضه شد و یک سال، دنباله‌ای با نام XCOM: Terror from the Deep دریافت کرد که نسبت به عنوان قبلی خود، از دشواری بالاتری برخوردار بود. او تنها همین مثال را به یاد آورد و از دیگران خواست تا صحبت را ادامه دهند.

یک کاربر دیگر با نام neo_sporin از عنوان Advance Wars 2 نام برد و بیان داشت:

سازندگان گفته بودند که این بازی، برای کسانی ساخته شده که نسخه اول را به طور کامل تجربه کرده‌اند.

اما Delliot90 وارد بحث شد و گفت:

صبر کن ببینم، یعنی مراحل اول Advance Wars 2 برای تو، حتی از مراحل نخست بازی اول هم دشوارتر بود؟

neo_sporin در نهایت می‌گوید که از این حرف Delliot90 گیج شده، اما همچنان باور دارد که Advance Wars 2، سخت شروع می‌شود و سخت هم تمام می‌شود، در حالی که تقریبا اغلب بخش‌های Advance Wars، آسان محسوب می‌شود.

advance wars 2

در ادامه، یک کاربر بحث را به سمت The Witcher 2 می‌برد. او می‌گوید که سی‌دی پراجکت با این اثر، فرمول ژانر ARPG را به طور کامل تغییر داد تا با ذات طراحی مدرن بازی‌ها مطابقت داشته باشد. وی، مبارزات عنوان نخست را ریتم‌محور کلیکی می‌داند، اما Djebeo با این نظر موافق نبود و گفت:

معتقدم سیستم مبارزه در The Witcher 1 سخت‌تر بود، آن هم به این دلیل که مدام باید گیم‌پلی بازی را تحمل می‌کردیم تا بتوانیم از داستان و فضاسازی لذت ببریم.

سایر کاربران با نظرات خود تا حدودی تایید می‌کنند که شیب دشواری در The Witcher 2 کمی عجیب به نظر می‌رسد. کاربری با نام MarcheM می‌گوید که تجربه چند ساعت ابتدایی این بازی روی درجه سختی متوسط برای او، چالش برانگیز بوده، اما پس از سپری کردن چند ساعت در محیط Flotsam و انجام ماموریت‌های مختلف، بازی برای او به طرز عجیبی آسان‌تر جلوه می‌کرد. او البته تجربه شخصی خود را برعکس موضوع بحث می‌داند، چرا که The Witcher 2 برای وی در ابتدا سخت شروع شد و بعد، توانست به راحتی با آن کنار بیاید.

the witcher 2

صحبت‌ها به سمت Halo و Hades می‌رود. در حالی که یک بازیکن باور دارد که Halo Combat Evolved روی درجه سختی Legendary، تجربه‌ای دشوار اما عادلانه ارائه می‌دهد، یک شخص دیگر با حرف او مخالفت کرده و می‌گوید:

چیزهای ناخوشایند یا ناعادلانه زیادی در Halo CE روی حالت Legendary وجود دارد. این بازی در درجه دشواری مذکور، نمی‌تواند دقیق و متعادل عمل کند و فقط می‌خواهد تلاش بیشتری از بازیکن ببیند.

Lazy-Owl-5148، عنوان Hades 2 را به دلیل برخورداری از دشمنان و باس‌فایت‌های بیشتر، سخت‌تر از Hades 1 می‌بیند و معتقد است که بازیکن برای پیروزی در چالش‌ها، باید تمرکز بیشتری داشته باشد. nyether با او مخالف است و Hades 2 را ساده‌تر از عنوان قبلی خود می‌داند. ScottyBoy314 نیز بیان داشت که گرچه حافظه عضلانی قوی‌ای از Hades 1 دارد و به همین دلیل نمی‌تواند قضاوت دقیقی داشته باشد اما باور دارد که:

دنباله دوم در زمان Dash و حمله کردن، آسیب‌های بیشتری از طرف دشمن به شما وارد می‌کند، شارژ حملات Omega همیشه بی‌خطر نیست و تجربه هر ران در Olympus، سخت‌تر از چیزی است که در بازی قبلی دیده‌ایم.

hades

Donkey Kong جزو موارد مورد بحث گیمرها بود و MoldyPond به مقایسه میان نسخه اول و دوم این مجموعه پرداخت. اما صحبت درباره تفاوت‌های Tropical Freeze و Returns، پای سایر کاربران را به این موضوع باز کرد. herman666 در این‌باره گفت:

بعد از تجربه Returns با دشواری‌های بالای آن، سختی خاصی در Tropical Freeze ندیدم.

البته او فقط Returns را تجربه کرده و به همین دلیل آن را دشوارتر می‌بیند، اما برخی هم می‌گویند که Tropical Freeze، هم بازی سخت‌تر و هم باکیفیت‌تری است.

سرانجام اما یک نظر از یک کاربر توانست تا بیشتری میزان موافقت را کسب کند. rugmunchkin به Devil May Cry 3 اشاره کرد و گفت:

این بازی طبق تمامی تعاریف، یک اثر سخت محسوب می‌شود. اما نسخه آمریکای شمالی آن، از چالش بسیار بیشتری برخوردار بود. طبق مقاله‌ای از PlatinumParagon در تاریخ ۲۰۱۸، درجات سختی نسخه ژاپنی این بازی که شامل آسان، معمولی و سخت بوده‌اند، در واقع معادل درجات دشواری معمولی، سخت و به شدت سخت در ورژن آمریکای شمالی Devil May Cry 3 هستند.

source

توسط siahnet.ir