Clair Obscur: Expedition 33 پس از کسب جایزه بهترین بازی سال در مراسم The Game Awards، در شرایط فوقالعادهای قرار دارد. این عنوان از قبل نیز یکی از موفقترین بازیهای سال به شمار میرفت، اما میزان توجه زیاد و دیده شدن آن در گیم آواردز، فروش آن را به سطح بالاتری رسانده است.
بر اساس گزارش Alinea Analytics، فروش Expedition 33 روی پلی استیشن ۵ با رشد ۲۱ درصدی و روی استیم با جهش قابل توجه ۷۶ درصدی همراه بوده است. افزایش فروش روی ایکس باکس تنها ۳ درصد گزارش شده که به دلیل حضور بازی در سرویس گیم پس است. با این حال، مجموع فروش نسخههای PC و کنسولی این بازی پس از رویداد The Game Awards، بیش از ۲۰۰ هزار نسخه اضافی برآورد میشود.
استودیوی Sandfall Interactive نیز با زمانبندی هوشمندانه، محتوای جدید این بازی را تقریباً همزمان با دریافت آخرین جایزه در The Game Awards منتشر کرد. در واقع این اقدام به جذب موجی از بازیکنان جدید و بازگشت کاربران قدیمی کمک کرد. بر اساس آمار SteamDB، تعداد بازیکنان همزمان Clair Obscur: Expedition 33 در پایان هفته به ۵۶٬۹۹۳ نفر رسید که بالاترین رکورد بازی از ماه ژوئن تاکنون محسوب میشود.
در همین حال، مت پیسکاتلا، مدیر ارشد موسسه تحقیقاتی Circana، در پلتفرم Bluesky اعلام کرد که درصد کاربران فعال آمریکایی روی پلی استیشن، ایکس باکس و استیم که با این بازی تعامل داشتهاند، تا ۱۳ دسامبر در مقایسه با ۱۰ دسامبر بیش از سه برابر شده است. به گفته او، بیشترین رشد مربوط به کاربران استیم بوده است.
طبق آمار Circana، در تاریخ ۱۳ دسامبر، بازی Expedition 33 از نظر کاربران فعال روزانه در آمریکا، به رتبه ۱۳ در استیم، رتبه ۳۰ در پلی استیشن و رتبه ۳۳ در ایکس باکس رسیده است. پیسکاتلا در مصاحبه با GameSpot توضیح داد که منظور از «تعامل»، کاربری است که بازی را اجرا کرده باشد؛ چه تنها وارد منو شده باشد و چه ساعتها به تجربه آن پرداخته باشد.
source
